Monday, June 22, 2009

Jeman buat hal lagi..

"Yaaa..selamat petang semua!..apa khabar anda pada petang ini? Kepada yang memandu...memandulah dengan cermat.Ingatlah orang tersayang.Ok..di sini saya akan bacakan laporan trafik di kawasan Kuala Lumpur." ujar Saiful tersengih-sengih di konti radio.

"Berlaku kesesakan di jalan Ampang.Jalan Loke Yeow...jalan Tun Sambanthan.Di laluan highway KL- Seremban jalan masih lancar dan terowong Smart pula ditutup untuk kerja penyelenggaraan..." Saiful masih lagi tersengih-sengih.Beliau menjalankan tugasnya dengan penuh ceria.

"Jika anda mahu menjadi mata dan telinga bagi pihak kami...hubungi saya..Saiful....deejay anda di 03-33000201 dan laporkan keadaan trafik di tempat anda.Tak kira di mana anda berada.Kongsikan maklumat anda!" Saiful berasa dia cukup profesional pada petang tersebut.Senyumnya semakin melebar.


TRUTTTT! TRUTTTTTT!...

"Hello Encik Saiful..."
"Ya saya di sini....siapa di sana?"

"Saya Jeman...."
"Ya en Jeman...en Jeman boleh laporkan sekarang.Biar semua pendengar mendapat manfaat dari maklumat yang encik berikan.."

"Saya baru balik dari kelas petang...terdapat kesesakan yang teruk telah berlaku di sini."ujar Jeman dengan sehabis baku sebutannya.Saiful mula rasa tak sedap hati....

"Ada seekor kerbau yang keracunan makanan sedang terbaring di atas batas sawah Pak Karim.Laluan di atas batas sawah tersekat.Saya tidak dapat balik ke rumah.Begitu juga dengan Mak Piah,Pak Cik Salim,Mak Endon,Tok Sarip, Haji Leman dan Pak Murad Burung Belatok....kami semua tersekat di atas batas sawah ni.nasib baik saya bawa henpon bapak saya ke sekolah hari ni.Boleh saya dengar radio.Diminta orang ramai tidak melalui jalan ini.I lap you abang Saiful.Terima kasih. " Ujar Jeman dengan laju dan terus meletakkan telefon.







Air mata Saiful menitis perlahan-lahan....menahan geram.Petangnya yang ceria dan profesional telah dicabul dengan rakus oleh Jeman.Pelajar sekolah rendah darjah 4 strawberry.

14 comments:

ayampinko said...

tu blum dier bat ucapan tuju-tuju lagi...

tuntung said...

cantekk~~
aku pon nak buat jugak la~
tunggu la hot fm


tuntungkita.blogspot.com

najwa hazirah halmi said...

ahahaha...
lawak2x...
cgrats!

Anonymous said...

dia kena gak announce. penat budak tuh tepon.

Lazyf said...

tang maner yg kene cabul tuh ek???hahahahaha

cipan said...

bestnyer name kelas...apsal skolah aku asek2 hijau,kuning,merah tampuk manggis..maroon (ma:run)pon xtersenarai....kene highlight kt KPM ni en.jamil

Anonymous said...

kahkah.. sian si saiful..
suke suki je si jeman tu nk cabul org.

nuyuljana said...

hehehe.

kesian saiful.

Miss Izah Mohamed said...

lorh.. sedikit sengal plak di ctu yeh.. hahaa

Anonymous said...

er...'ade kerbau ade batas ...'
len kamu suh saiful sambung sendiri...

Anonymous said...

nasib baik budak2..kalo org tua..aku lekuk2 kepalanya

Kapten Luffy said...

kakaka

tak ada kerja apa

Unknown said...

hahaha.. ape daa...

JO said...

ahahahahahahha


sial la ko. slalu buat aku gelak :P