Thursday, June 25, 2009

En. Kamal

TRUTTTT! TRUTTTTT!

"Assalamualaikum....Selamat pagi en Kamal..."
"w'salam....Selamat pagi.Siapa yang bercakap ni?"

"Saya dari pihak bank.Rekod kami menunjukkan en Kamal sudah 3 bulan tidak membayar ansuran kereta encik.Jadi pihak bank terpaksa tarik kereta encik jika encik tak membuat pembayaran hari ini."

"Eh...saya tidak pernah 'miss' bayar kereta saya.Macam mana encik boleh cakap saya tidak bayar selama 3 bulan?" En. Kamal mula bersuara cemas.
"Pihak bank tidak mempunyai rekod pembayaran Encik Kamal."balas pemanggil tadi.

Perbualan bertukar menjadi sengit.Masing-masing tak nak mengaku kalah.Tiba-tiba pemanggil tersebut berkata...

"En Kamal..En Kamal terkena PANGGILAN HANGITTTTTTT !!!!! Saya deejay yang bertugas hari ini.Sahabat en Kamal ada bersama saya di konti ni.Nama dia En Shukri.Ha ha ha ha... " meriah betul deejay tersebut gelakkan en Kamal.Seorang lagi mangsanya telah berjaya dikenakan untuk panggilan hangit secara live di udara.Semua pendengar mesti gembira.

"Kamal....sori la..aku da lama nak kenakan ko..asyik ko ja kenakan aku kat beret.Ha ha ha.."gelak en Shukri...sahabat en Kamal.En. Kamal dan En. Shukri bekerja sebagai polis diraja malaysia.

Suasana sunyi.Tiada gelak ketawa dari En. Kamal. Deejay dan En. Shukri mula kehairanan.Tiba-tiba en. Kamal bersuara.

"Kamu berdua tau tak?...aku tengah bertugas.Aku tengah ikut suspek pengedar dadah tadi.Disebabkan panggilan bodoh kamu berdua...aku telah kehilangan suspek.Ini kes besar kamu tahu? Aku hampir berjaya mengesan lokasi rahsia diorang."
"Ehh....bukan kau cuti ke hari ni Kamal?" tanya En Shukri kehairanan.

"Ini kan penyiasatan....orang ingat aku cuti...tapi aku kena join operasi secara rahsia.Aku akan saman kamu berdua di atas kesalahan mengganggu tugas seorang pegawai polis."Tegas sekali suara en Kamal.
"En. Kamal....kami minta maaf.Kami tak berniat untuk mengganggu tugas en Kamal."Deejay mula gelabah.Membe en Kamal pula terdiam.Dia tak sangka en Kamal bertugas secara rahsia pada hari tersebut.

"Kamal....aku minta maaf...ko jgn saman aku Kamal.Aku mana tau ko bertugas secara sulit hari ni."
"Kita jumpa di mahkamah.Tak guna punya kawan!.Menyusahkan aku!." balas En. Kamal dengan tegas.


Suasana sunyi.....tetiba..



"Anda terkena PANGGILAN HANGUSSSSS!!!! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA!....Woi....aku gurau je lah Shukri...aku tengah dodoikan anak aku kat rumah ni...HA! HA! HA! HA!" ujar en. Kamal..sambil disertai hilaian tawa yang sangat menyakitkan hati.....




Deejay yang bertugas dan En. Shukri tergamam di konti.Terdiam.Mereka telah bertemu buku dengan ruas.

Mereka telah dikenakan balik secara live!

26 comments:

cUaK said...

cite betul ke tipo nih?? ^_'

Milimilo said...

Hahaduyai..saket perot aku bace cite ni..gile kreatip otak ko..cuak dh aku tyme incek kamal ngamok tu..muahaha

S@Y@NGH@SNI said...

dah agak dah...
en kamal, buai anak bebaik yer..
jantan tawa2 jer..

Lazyf said...
This comment has been removed by the author.
Rona Realiti said...

aku suka... ;p

Aima Othman said...

nasib baik Penyu n debik tak balas balik panggilan hanget yang aku buat kat diorg aritu....hahahhahha :P

http://aimaothman.blogspot.com/2008/11/panggilan-hangit.html

kretip kretip :P

kotaklimasegi said...

pernah kes nih berlaku?
ko reka ke realiti ni bai..?

nuyuljana said...

hahaha.

nice entri.

Paan Ovrtd said...

Gasak.

Anonymous said...

er...
bagus n move foward ...

senyum sket ye kamu!

said...

bongok nyer incek kamal...
ahahhahha

Unknown said...

hahahahahhahahaha.. terkena daa....hahahaha.. lawak giler!

Jard The Great said...

hmmmmmmmm...... apsal aku tak mampu nk gelak pon bile bc entri neh?

Anonymous said...

oh.u r okay edy

Lazyf said...

hahahahaha...padan muka En Shukri n deejay ituewwwww...

dark said...

har!har!har! =)) =)) =))
aduuhhh!~

shikin's said...

bengong!
ahahahahahahahahaha

Kapten Luffy said...

padan muka!

kakaka

Anonymous said...

hebat (:

Anonymous said...

hahahhaa!suspect kat encik kamal!!!

Wizza said...

hahah gile best cite ko ni.
lawak giler..

gjie said...

hahaha...da rase dah...lu kena beb..kah..kah..

JO said...

ahahahahahaha.. ada2 je idea2 ko ni...mmg stim lah aku bace..hakhak.. klakar je...kecian je deejay ngn mber en kamal tu kan. thihhi

qishie said...

hahahaha..

lawak2...

gila cool la incek kamal tu..:p

StingRay said...

cuak: tipu je lah.hahha

mili: ahhaa..ala..sekali sekala nak bagi ko cuak. =p

hasni:haha..

rona:suka bak duit.ahha

aim: x nak buat kat aku lak?..ahha

arfah: semuanya hasil dari otak karut aku ja.ahhaa

nuyul: tq. =)

dik an: gasakk.. =)

anonymous: baekk.. =)

yanie: hahhaa..sian dia ko kata bongok. =p

olin: ahah..gelak gelak. =p

jard: sebab ko tengah sedih. =p

anonymous: da ok..thanx. =p

lazyf: kena balik beb...kana balikk....hahahaa

dark: kenapa? sakit? haha

shikin: hahaa.. =p

monkey: haha

ateeka: =)

life: aku pun.hahaa

queen: aku kan suka merepek-repek.haha

gjie: hahaa

jo: aku kan suka merepek-repek. =)

qishie: en kamal memang cool. =)

sid sienna said...

muahaha... bole tulis jawi ke nie?? hehe..