Tuesday, June 2, 2009

Kriss Evo 6

Aku menunggang Kriss Evo aku seperti biasa.Pukul 6 petang.MRR2 memang tengah sesak gila.Tapi aku tenang seperti biasa.Mencilok dengan pintar dan pantas.Ye lah,naik motor apa guna tak mencilok kan?Tak nak cilok baik naik belon udara.

Bila sampai area Pandan,kira-kira 50 meter di depan aku,ada sebuah Evo.Ya,kereta cap Evo.Kereta tersebut asyik menderum-derum.Mungkin nak tunjuk lagak.Kereta sekeliling semua kereta ikan bilis.Jenis enjin malu-malu nak bunyi.Semua jenis senyap.Tu yang buat kereta cap Evo tadi berlagak.





VROOOOOMMMM!!.... VROOOMMMMMM!!!.... jelas kedengaran bunyi tersebut.Kereta tak bergerak pun,ye lah,kan jalan 'jam'.





Aku dan Kriss Evo menghampiri kereta tersebut.Semakin lama semakin dekat.Semakin dekat.dekat...dekat........dan.....bila aku betul-betul sampai di sebelah kereta yang bising tersebut.....betul-betul tepi pintu driver yang asyik menekan-nekan minyak buat bunyi bising...

Aku tekan gear dan terus pulas 'throttle' motor aku dengan gaya paling galak dan ghairah...





VROOOOOMMMMMMMM!!! VROOOOOOOMMMM!!! giliran bunyi Kriss Evo aku pulak berbunyi....





Suasana sepi seketika...tenang seperti biasa...aku meneruskan perjalanan aku ke Metropolitan Kinrara dengan tenang sambil tersenyum-senyum.Tiada lagi bunyi VROM VROM dari kereta cap evo yang kedengaran.Beliau terkejut barangkali.












Heh...baru dia tau sapa aku.....Roy....si raja jalanan.

10 comments:

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

bro,
poyola..
sama2 cam blagak je!
:p

Milimilo said...

apehal plak evo ko boleh lawan evo die..gile kencang enjin evo kau..ptot r syg sgt..ngeee

Nirwana A. said...

wahahaha..
"roy.. si raja jalanan"
lawak2..

Lazyf said...

im speechless...hahahaha

Kapten Luffy said...

hek eleh

dua2 sama jer

hahaha

Anonymous said...

aku br tau yg ade tmpt brname 'jalanan' dn raja die brname 'roy'. haha..

a'ah, die msti trkejut smpai sakit jantung, kaku diam trs kt situ. hebat btl kau ni. he.

Anonymous said...

oceh..evo ape kes,,

Unknown said...

bagus2. kasi dia lemah semangat sket~

StingRay said...

MISS: HAHAH....bukan selalu.. =p

mili: memang sayang beb..haha

one: ko patut gerun dengar nama tu.haha

lazyf: hehe..wireless (tak berkaitan)

monkey; jeles la tu.haha

lofiel: aku memang hebat.sekian. =}

asis: kes kes.. =p

thoyol said...

bro,

nice action. Ko membantu umat manusia lain yang sakit hati dan terseksa dengan lagak evo itu.

Aku pulak, kalau jalan jammed dan ada kereta lain yang sibuk mencucuk-cucuk angin di belakang, secara automatik aku akan bermain-main menekan brek sampai dia akan brek emergency. Jadi secara automatik juga dia akan mengekalkan jarak yang selamat. Haha..