Monday, June 8, 2009

Jarum

Lokasi: depan meja solek akak aku.
Tahun: Tadika rasanya. (1989-1990)

Aku memerhatikan akak aku pakai tudung.Salah satu part yang aku paling ngilu bila akak aku pakai tudung adalah bila dia cucuk jarum peniti.

"Akak...tak sakit ke cucuk jarum dalam kepala?" tanya aku dengan penuh kuries dan innesen.

"Tak sakit pun.Tgk ni ha,tgh cucuk le ni.." balas akak sambil menyucuk sebelah lagi kepalanya dengan jarum.Aku jadi ngilu.








Beberapa tahun kemudian baru aku tau rahsia 'bagaimana menyucuk jarum di kepala ketika memakai tudung tanpa mencederakan kepala' setelah diceritakan oleh kakak aku yang kesian dengan kedaifan aku walaupun aku bijak tahap genius.

Gila panjang ayat senapas aku.

Lama kan aku kena tipu?

24 comments:

Jay Harun said...

haha!! aku penah ada di tmpt ko mase aku tgk arwah nenek aku cucuk jarum kt kpale. begitu rupenye...lps aku pun mula cucuk jarum kt kpale...

S@Y@NGH@SNI said...

musti ko ingat kakak ko spesis alien kan masa tu?//

Lazyf said...
This comment has been removed by the author.
Liliyuli said...

padan muka kena tipu...hahaha!

Anonymous said...

haha.. sian kau.

MelatiPutih said...

yey! i da jumpa org yg sepemikiran ngn i..fuhh..lega..slama ni i simpn dlm ati je hal jarum ni..

makwe joni said...

klu aku dpt adik yg tanya soklan mcm ko..siap r..

aku buat2 cucuk jarum tu dalam2..pastu wat muka kerut2 ckit..pastu bg sound efek lbh kurang..

hah, biar bg rs ngeri tu real ckit

Lazyf said...

jgn men ngan jarum...mahaye!!!

DramaQueen said...

aku pon cam ko dulu..wakakaka...

Aima Othman said...

hahahahhahhaah...!!!!

Super Nia Hana said...

watashi pun pernah kena tipu dgn akak dulu
tp takde la lama mcm ko kena tipu ahahahhaha

kesimpulan?
watashi lebih genius

Anonymous said...

ish2..ko mmg lurus bendul!

z.a.r.a said...

xpernah plak aku tnye mak aku time die cucuk jarum masa pkai tudung..

Tp aku xsuka pkai jarum..pkai pin je :)

bokbon said...

ceh..ini dah kira tipu diri sendiri, hahaha!

Firol said...

Magik

NiNAYuSoF said...

hahaha...penah gak lecturer n doktor tanya, xsakit ke cucuk jarum kt kepala..doktor tu siap buat muke ngeri lagi..rase nak gelak guling2 time tu..pakkal lh nk jg kredibiliti doktor tu..so, hanya mampu tersenyum je lah..hehehe

paiseh said...

pompuan mmg kuat menipu

yun farha said...

aku pernah rase ape kau rase.hahahaha! klaka giler.. sumpah bile aku nampak mak aku cucuk jarum kat kepala dye, aku otomatik fikir 'dah besar nanti mesti aku pon kena cucuk gak kepala aku ngan jarum' n sejak tu aku xnak besar. aku nak maintain kecik jer.

cik selamah kundang said...

lagi mau mengaku terer???hahahaha..

nuyuljana said...

hahaha.

kesian ko kene tipu hidup2.

masa aku form3, aku tertelan jarum peniti ni.

aku kepit kt bibir sebab nk betulkan tudung.

tup2, tertelan.

amik ko g hospital kene x-ray.

end up, aku xtaw jarum tu pegi mana.

haih.

sudah melekat dalam badan kot.

-_-"

Unknown said...

hahah..citer nih wat aku tiba2 dapat idea.heheh

said...

hahhaha....teringat jarum pin tudung akak2 kat opis nih...

(^_^)...dulu time nak pi ngaji kelas agama pun...mak aku selalu suh pakai pin tudung...hehhee

Anonymous said...

adeih sedih aku dengar

StingRay said...

PAG:ah..pompuan saja..tapi xtau..haha

husni:aku ingat kepala dia span. =)

lili: oi oi..x kesian lgsg. haha

lofiel: tu la pasal.

az:ha ha...

citah: saiko...haha

lazyf: kalau terer main x pa.=)

gig: haih..ramai pulak senasib ngan aku.haha

aim: gelak..gelak.

hana: ko pompuan x pa..haaaha

life: buat2 lurus je. =)

sha: pakai pin?camna plak tuh..aduss...

bokbon: manada beb..haha

esprada: ye? =)

amanina: dia saja nak ngorat je tuh..ahaha

paiseh: haih..macam penah kena tiong ja nih..haha

sherlock: haha..lagi kronik dari aku ko nih..aku rilek je.haha

mooney: bab2 tudung ni aku tak pandai.haha

nuyul: dah check dalam tangki najis? =}

oolin: idea nyakat anak buah?

yana: masa aku ngaji dulu aku tak pakai tudung.Aku pakai kopiah ja. =)

asis: aku pun sedih. =)