Monday, June 1, 2009

Superman

Orang tua itu meniupkan nafasnya kepada aku.Kemudian dia berkata...

"Anak ini sangat degil,degil kerana memperjuangkan kebenaran"..

Aku hanya terpaku.Tidak faham apa maksudnya.Jadi aku tidak memberikan respon.Kalau nafasnya berbau tadi,mungkin aku akan sound sket-sket.Aku hanya duduk memerhatikan orang tua itu.Berpakaian putih.Mukanya bersih.Berjanggut panjang.

"Mintalah satu kebolehan yang kamu mahu.Apa-apa kebolehan." kata orang tua itu...

"Tak apa lah,nanti kalau saya ada kelebihan,susah nak jaga.Susah nak kawal." jawab aku semula...

Orang tua itu hanya tersenyum mendengar jawapan aku.Dia merenung aku dengan tajam tapi penuh dengan kelembutan.Aku harap dia bukan gay.Berharap sangat.

"Tapi,saya ingin mencuba.Cuba terbangkan saya." Kata aku lagi sekadar menguji orang tua itu.

"Baiklah"...jawabnya ringkas....


Tiba-tiba aku dan dia terbang di langit.Aku ingat lagi,aku dan orang tua tersebut terbang di ruang udara Putrajaya.Semuanya nampak dengan jelas.Orang tua tadi hanya tersenyum kepada aku.Aku mula cuak.














***** KAPOFFFF!!! *****

Agak-agak korang,kalau aku mintak kebolehan terbang dalam mimpi semalam,hari ni aku boleh terbang tak?

5 comments:

Anonymous said...

hahahhaha....
emmmmmm..... tengok dulu.... berat badan berapa... sayap sebesar mana.... kalau sesuai... boleh terbang kot... kalau tak sesuai... jatuh bergolek macam nangka busuk kot... hehehehhe :b

Lazyf said...

ceh....igtkan butul2 td...hahahaha

makwe joni said...

buleh2...tada masalah.klu ko dh blh trbg nnt sng r aku mntk tlg pos surat ek?

bole la...

bole la ....

Milimilo said...

pegi la beli tiket flight,dpt la ko terbang..

Anonymous said...

dh lmbt dh. lau ko mntk btl2 dlm mmpi smlm, cnfirm hr ni ko dh blh brtenggek kt pkk cili. haha...