Friday, November 20, 2009

Teknik membeli blook hapacrita





Assalamualaikum semua.

Ehem.Inginkan sesuatu untuk dibaca semasa dalam bas balik kampung? Semasa menunggu bas? Semasa tunggu pak imam sembelih korban? Lepas puas makan lauk korban? Ataupun semasa waktu senggang?

Disebabkan besok cuti,mungkin ada yang takda internet kat rumah kan? Ni aku nak cerita siap2.

Sebelum anda memutuskan untuk membeli buku ni,mari kita tengok apa ada di dalamnya.Dalam buku ni ada beberapa bahagian.Kategori cerita yang terpilih adalah:

1.Dialog Masyarakat Marhain
2.Dialog Suami Isteri
3.Jeman
4.Hapacrita Time Machine.
5.Koleksi cerita lain yang terpilih dalam blog hapacrita.

Dan,di penghujung buku,ada satu segmen khas yang dinamakan sebagai NASI TAMBAH.Dalam ruangan ni ada 13 cerita tambahan yang belum pernah ditayangkan di dalam blog hapacrita mahupun di tempat lain.Keseluruhan buku adalah setebal 129 mukasurat TIDAK termasuk penghargaan,komen dari firol,isi kandungan serta cover.

Penat tau aku design cover,susun cerita,pilih cerita,karang cerita baru.Kiranya aku memang puas hati lah untuk buku pertama.Walaupun ada cacat cela,insyaallah,aku akan cuba baiki lagi nanti.

Berminat?

Maaf,dah habis. =)

Operasi.

1.Bila balik kerja,aku akan check email.Kalau rekod yang korang bagi sama dengan apa yang terpapar dalam transaksi akaun cimb aku,aku akan amik buku,tandatangan lawa-lawa,masuk dalam sampul pos ekspress,besok pagi aku pos masa nak pegi kerja.Setel.
2.Aku akan reply email korang kalau aku dah siap masuk dalam sampul.Tanda aku dah terima pembelian korang.=) Dlam email tu juga aku akan bagi kod sampul,senang korang nak track dalam pos ekspress nanti.Kalu tak sampai lebih dari 5 hari,tunjuk email tu semula kat aku.
3.Korang leh antar email bukti pembayaran sebelum pukul 12 malam.Lepas 12 malam,cimbclicks akan berehat.Jadi aku tak boleh proses pembelian korang.
4.Terima kasih. =)


Ada apa-apa masalah,letak dalam komen.Aku takda akaun maybank.



UPDATE: Hani,gila cepat ko.Pembeli pertama.tq.

59 comments:

hanie said...

sdh email.. XD

Anonymous said...

terhad ke jualannya?

missnina said...

dush2... baru balik dr cimb.
uhuks... senin ni la ye, nina nak beli satu

p/s: kat ruangan tandatangan, letak link blog hapacrita dengan pen kaler biru ok ? TQ

Firol said...

beli la...letih aku adjust habis cun buku tu....menyesal lu tak beli...

Oren said...

bisnes kencang dowh!
cayalah!

joegrimjow said...

mantap la
da 2 org ku tau buat benda camni
gud2

caurier ke uk ley?
;)

~gUrL in pUrPle~ said...

jgn lupa simpan utk i 1... nanti i amik, eh silap, nnti u pos.. hihi

green said...

waa~~

keep up da gd work~

Unknown said...

novel ke?

Anonymous said...

novel ker???

StingRay said...

hanie: tq. =)

life: ye..terhad.x banyak cetak. =)

miss: haha..okeh..senin nanti.tq....nasib baik kaler biru,kalu kaler pink haru jugak.haaha

firol: tu diaa..orang kuat dah bunyi.haha

oren: biasa2 ja..haha..

joe: tq2.haha..nak ke? =p

gurl: baekkkk...=)

green: tq...hehe

epal: bukan.koleksi cerita dalam blog dan tambahan cerita baru yang x de publish kat memana lagi. =)

jaja: bukan.koleksi cerita dalam blog dan tambahan cerita baru yang x de publish kat memana lagi. =)

Rona Realiti said...

isnin aku bank in... sempat x ek...!?

hans said...

dekat kedai tak ada ker?
limited editions?

Anonymous said...

eh3.. sejak bila menjual nie... huhuhuhu

StingRay said...

rona: sempat lagi aihh...ada lagi.hehe..

hans: x de..ni jual pos je.Yep..limited edition.sikit je cetak. =)

ahmad: baru je semalam.haha..

noorafzan.blogspot.com said...

kalo masukkan guna cimbclicks x boley ke bro..?

zhrhtoodem said...

cover dia sangat mantaaaaaaaaaaaap

StingRay said...

noor afzan: buleh la.apa lak x leh.hehe.. =) tunjuk je transaksi. =)

zara: thanx!! =)

iza_hafizah said...

mengikut akta hakcipta 2012... setiap buku yang diterbitkan perlu diberi salinan percuma kepada perpustakaan ataupun pustakawan...hahhah... so paham2 je la ye

yesterdayrising said...

bro,aku nk satu..sok aku bank in duit..bg priority kat aku..bestfren hg ni..

StingRay said...

iza: ngada-ngada.ahahaaha.... =p

yesterday: wokehhhh!!! sett! =)

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

aku dh transfer nih..ade lg ke weh..???
hehehehe....excited nih..ehee...

iza_hafizah said...

stingray: ngada2? saman kang???nak??

Milimilo said...

uish,mcamane aku leh terlepas entri ni..aku nak beli..nak nak..tp besok baru leh bank in..hrp2 jmpe cimb ktne..heeee

iza_hafizah said...

sape2 yg xde akaun cimb tu xpe... jgn susah hati... bankin di akaun maybank sy...hahaha... senang je... RM22.50..hahah...blh xcamni??

StingRay said...

kakuna: ada..dun weri. =)

iza: x takut.haha

mili: haha..thanx! =) cari sampai jumpa. =p

iza: wah wahh...sakan.

iza_hafizah said...

sting ray:hahahha... tlg promote xsalah kan??

makwe joni said...

weh..nm atok aku ramli

jadi ko ni pakcik aku lah

aku pulak anak buah ko

jadi seorang pakcik seharusnya memberi buku ni secara free kepad anak buah ..

hah..betul kan?

Ain bintu Amir said...

i'm waiting :)

noorafzan.blogspot.com said...

saya dah bank in and email..sile rujuk inbox ye..tq..

eNaSaN said...

terlmBt la baca en3 nie...de sTock lg x???

Pett Suhaimi said...

Wa dh bank in 20 juta. Semak email lu bro.Jgn duk leka semak email dr awek2 je.

alhariesz said...

cover gile cun...

[tepuk tangan]

Milimilo said...

serius aku xjumpe cimb kat sini..susah gila nak carik..buku ni ade lg x?aku xnk ketinggalan memiliki..nk cri bnk islam lak..smpan 1 utk aku

StingRay said...

citah: jgn harap.hahaa

noin: sabar ye.=)

noor: wokeh.=)

enasan: adaaaa...=)

clark:hahaa...wokeh! =)

hariez: makaseh makaseh...=)

mili: hoho..kesiannya....bank apa ada kat sana? =) BSN ada? RHB? WOKEH...aku simpan.

Milimilo said...

aku dah jumpe bank islam, itupun kat uia. haha..harap2 buku masih ade C=

Adeqq said...

nak nak nak!~ semangat mahu itu buku... ada lg tak?

StingRay said...

mili: akhirnya! =) ada lagi.hehe

adeqq: ada lagi..cepat2 sebelum habis. =)

Hasril.Husni said...

ade lg ke??msj bley 0164186883

Cikgu Ije said...

bro! ada lg x? tgk cover je terus terjatuh chenta.

StingRay said...

hasril: ada lagi beb. =)

ije: ada lagi.cepat2...hehe

fasham said...

hai...nak tanya ader stock lg x...berminat nk beli la.....huhu...

Hasril.Husni said...

sy dh bankin kui 18:37, check email lekas...

StingRay said...

faye: ada lagi.cepat2...=)

hasril: wokeh..besok pos! =) thanx!

Hasril.Husni said...

aku dh beli.tungguuu

norsaritanaini said...

hebat betul la ko..siap wat bisnes dr blog..
tahniah...tahniah...

StingRay said...

hasril: da pos pagi td.tgguu...haha

nor: ada orang mintak...aku buat lah.hehee..=)

Hasril.Husni said...

dah smapi ...tq2..ngah layan...

StingRay said...

hasril: selamat melayan.thanx sudi beli. =)

Cik Areja said...

huhu..macam beshh je buku ko ni...humm mesti da abis stok kan?

StingRay said...

areja: ada lagi 2 unit.hehe..cepat2..=)

.:fifi:. said...

alo..
nk jugak!!!!!!!!!!!!!!

.:fifi:. said...

huhu ok nnt gtau ea

Pet Shop Boys said...

wow cantik kulit buku,...

Anonymous said...

terbaek lah bro!!
gelak sepenuh hati berdengus2 bagai~

rugi tak kenal blog ni awal.. ehh ehh, xda niat nk derma buku tuh ke kpd gua?

nad said...

pakcik, buku ni ada lgi x?
nk beli gak! ^^

Nerzhul said...

takde terbitan kedua ke????

StingRay said...

pet: tq tq! =)

pis: da abes dah.haha

jejentik: dah takda.

ner: takda kot.haha

Anonymous said...

ala...dah xde ke? sob...sob...:(