Monday, November 30, 2009

New Moon

Aku berjalan menuju ke arah sofa lepas makan tengah hari.Makan lauk sambal memang sedap.Tak terperi orang kata.

Tengah berjalan menuju ke sofa,mata aku mula meliar pilih port nak baring-baring kejap.Tiba-tiba mata aku ternampak sebuah novel tebal bertajuk New Moon.

"Hoh...ni le novel gadis-gadis suka baca.." bisik hati waja.Aku dapat rasa,ni mesti novel anak buah aku.Baru sekolah rendah dah pandai bernew moon.Datang bulan kot.

Aku capai novel tersebut.Aku baring laju-laju.Bila dah selesa,aku buka muka pertama novel tersebut.

Seingat aku,aku baru baca baris pertama,perenggan pertama,muka surat pertama.Lepas baca baris tu ja...tetiba pemandangan menjadi gelap.

Dalam gelap-gelap tu,tetiba aku nampak Lisa Surihani.Apajadah Lisa Surihani ada dalam cerita New Moon.

Ya,kalau aku buang tebiat baca novel omputih,memang aku mudah terlelap sambil disertai dengan pakej mimpi yang merepek-repek.









Oh ya,cantik betul si Lisa Surihani tu.

14 comments:

iza_hafizah said...

nenek kebaya menyamar jd lisa suriani plak... jgn terpeDAYA

Razman said...

haha..sama..novel adalah ubat paling mujarab utk tido..nak lg power, bce buku sejarah.

zhrhtoodem said...

hahaha.
aku dah retired dah baca novel2 nih.
tak larattttttttt

zonaku said...

huhuhuhuu.... leh lelap lak dia... bak sini buku tu! kasik aku baca lagi bagus dr jd peneman ko tido...

tp ok la kan.. dpt jumpa lisa surihani... ko patut ucap terima kasih kat pemilik buku tu y sebabkan ko berjaya mimpikan minah tu

panggil aku shEh said...

kalo tgk muvi new moon ni pon lebey kurng jugak! nk trtido ak kt wayang.

Super Nia Hana said...

jgn mimpi bebukan udahh
muahahha

Ann said...

ni sorang lg suka kt lisa suriani...

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

tu gatal name nye tu jamil..hahahaah..

bokbon said...

lisa surihani?

ni ha dia kirim salam, kitorang tengah makan ciken cop ni. keh keh keh!

Siti Hasanah said...

hohoho,
kalo aku kan
aku akan nampak keanu reeves
hek3
:P

StingRay said...

iza: tak terpedaya. =)

razman:buku sejarah tahan jugak 2-3 helai..ni baca je trus tdo.haha

zara: mata dah kaput? =)

zonaku: haha..gila la..buleh terlelap.kagum aku.=)

sheh: gila la..buleh tido dalam wayang.kagum.haha

super: apa salahnya.haha

ann: jeles? keh keh keh..

kakuna: haha...gatal best apa.

bokbon: apa keja makan ciken chop kul 11 pagi.Mat saleh pun kunyah penkek lagi.haha...

purple:x nak kalah.haha

Cik Areja said...

oits..lelap jerk nampak lisa surihani? igtkan naik bulan da ke...hehe

Lazyf said...

ko pun feeling2 ala Robert Pattinson a.k.a Edward Cullen la ek...

Anonymous said...

huhu..sian ko