Tuesday, November 24, 2009

Pagi yang hensem 15

Buka mata.Genyeh-genyeh mata sikit.Menggeliat manja sorang-sorang atas tilam.Tangan meraba-raba cari hp.Jumpa hp,tgk jam.Woh...dah 8 pagi.Aku perlu pantas,ada banyak hal nak setel sebelum sampai opis.

Sebelum bangun,buat senaman kemut-kemut secara solo.Selesai senaman,mula merangkak cari tuala.Capai tuala,masuk bilik air.

Siap mandi,mula pakai baju seluar.Selesai bersiap,aku tengok susunan blook hapacrita berserta sampul pos ekspress yang tersusun rapi.Penat jugak sain buku semalam.Pehtu buat freelance lagi.Humang aih,memang sibuk lah.

Selesai bersiap,aku duduk semula atas tilam.Buka laptop,tgk tempahan baru.Buka cimbclicks nak tengok duit.Cimbclicks lak buat hal.Sangkut.Tutup laptop,kemas-kemas,masuk dalam beg.Dah siap,keluar rumah.

Aku berjalan menuju ke arah PS.Sebelum keluar,tepuk-tepuk Kriss Evo.Takut dia terasa hati tak tegur dia.Penat je aku tepuk,dia buat dekkk ja.Tak guna.

Kepala berpinau-pinau.Berat je.Nak tak nak kena gerak ke pejabat.Sebelum sampai pejabat,aku singgah pejabat pos.Bawak keluar semua buku-buku,masukkan dalam tong pos ekspress.Pandu ke pejabat.

Masuk ke pejabat,badan da tak bley blah.Penat.Buka laptop,update apa-apa kerja yang patut.Dah siap,buka cimbclicks kejap.Aku login masuk dengan longlai.Mata dah stim.Idung dah meleleh.Tetiba selsema.Badan rasa sebu.Kaki rasa lenguh.Otak rasa macam otak nenek-nenek dah.Dah tak rasa pantas.

Aku klik pada 'account enquiry' untuk semak duit baki.Pembayaran oleh pembeli blook hapacrita yang transfer dari bank lain sepatutnya clear hari ni.Dalam wallet ada duit belas-belas ringgit je.Selesai klik,aku diam kejap.

Badan yang sebu rasa sehat.Otak rasa pantas.Idung tetiba mancung.Mata tiba-tiba jadi warna biru.Hazel pun dia jadi jugak kadang-kadang.Bersinar-sinar.Dada dah turun naik.Senyum je bibir.Lidah rasa manis.

Debar-debar pun ada jugak.

Macam ni rupanya nikmat berniaga.

Terima kasih kepada pembeli.Buku anda semua sedang 'On The Way'. Oh ya,terima kasih jugak kepada pembaca blog hapacrita.=p












Apajadah aku tacing sangat hari ni? Macam gadis-gadis.

7 comments:

missnina said...

amboi..tengah bahagia ye?
berniaga kan cabang utama rezeki (9/10) ? kipidap man!

Anonymous said...

wa!duit masyuk!

Razman said...

rasa mcm nk beli..psal pe buku tu?

StingRay said...

miss: agak bahagia lah.haha..

life: sikit je.x banyak pun. =)

razman: koleksi cerita dalam blog ni + cerita baru yang x pernah publish. ada details dia kat ruang tempah.klik je link tu kalau nak tahu. =)

Siti Nur Aminah said...

buku pasal cmne nk menggtal la razman.....i nk buku free k...

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

tak sabo daku nk menunggu buku ni ...huhuh..pos gune adres opis lmbt sket dpt..siyutt je...

StingRay said...

aminah: suka sangat eh ko ni kalau gatal-gatal.haha..

kakuna: sabo.=)