Thursday, November 19, 2009

Joging

Lokasi: Sedim
Tahun: 2001

Cuti hujung minggu,aku dan Kriss Evo agak kerap pergi ke Sedim.Aku pergi ke salah sebuah rumah membe sekelas aku.Selain tarikan air terjun Sedim,ada awek cun di sini yang bernama Sofea.

Kalau aku pergi ke rumah membe aku ni,memang kompom aku akan tidur kat rumah dia.Selalu aku sampai dalam petang jumaat.Bila sampai petang tu,aku dan membe aku terus ke jeram Sedim.Mandi kat situ memang masyuk.Air sedap.Sejuk.Awek yang dada timbul pun ramai jugak.Masing-masing nak menayang orang kata.

Setel mandi-manda,malamnya ada acara wajib.Acara wajib tersebut adalah memanggang ayam kampung.Ayam kampung ni tak heran.Sumber dia banyak.Mak membe aku ni memang banyak bela ayam.Kira kalu aku datang,mesti ada acara korban macam ni.Setel tangkap ayam,lepas magrib aku dan membe aku panggang ayam tepi anak sungai kat rumah dia.Memang marbeles.

Kadang-kadang kalau kami naik sheikh,sebelum pegi mandi jeram pun dah tangkap ayam.Pegi panggang kat jeram.Lagi nikmat.Awek badan timbul seksi pun kami dah tak layan masa tu.Buang masa je.

Nak dijadikan cerita,pada satu pagi,lepas subuh,membe aku ajak berjoging.Aku pun ok je.

Dah siap semua dengan pakaian bersukan,kami pun mula berjoging.Ada le dalam 5-6km jugak trek dia.Keliling kampung.Pemandangan memang asyik.Hutan dan sungai.Kobinasi yang menyegarkan mata.Badan pun rasa gagah semacam.

Dah puas berjoging,kami berdua patah balik menuju ke arah rumah membe aku.Sebelum sampai rumah membe aku,kami akan melintasi sebuah kedai kopi.Bila kami berdua melintasi kedai kopi tersebut dengan kadar larian seperti atlit(atlit ke atlet ha?) marathon Kenya,tetiba ada sorang pakcik yang sedang lepak sambil minum memberikan ulasan kepada perlakuan kami berdua pada pagi tersebut...

"Buang tebiat ke hapa...." ujarnya kepada rakan-rakan sekopi sambil memandang ke arah kami berdua yang sedang berjoging.









Tersentap perasaan I tau.

Notty kan pakcik tu?

9 comments:

lezi-moskito said...

mungkin pakcik tu jeles sebab ko macam atlit eeh..atlet

Ain bintu Amir said...

hahahah

die jeles tu, die dah expired nk lari2 cam korang.. hehehe :P

Solehah said...

ko pakai ape masa jogging2 tu?

Ann said...

pelik kot joging kt kg...

Siti Nur Aminah said...

atlet......singlet pon le...xpyh la jogging..da boroi da

~gUrL in pUrPle~ said...

awek2tu bukan sajer2 nak menayanglah... sesuka hatijer... (naper saya emo?) haha

noorafzan.blogspot.com said...

ekeke~

Anonymous said...

ko datang bulan ke main sentap2 ni?

Lazyf said...

sentap ker noks???