Friday, June 5, 2009

Mari suruh komputer menyusun data. =)

function msort($array, $id="ah,cam cibai", $sort_ascending=true) {
$temp_array = array();
while(
count($array)>0) {
$lowest_id = 0;
$index=0;
foreach (
$array as $item) {
if (isset(
$item[$id])) {
if (
$array[$lowest_id][$id]) {
if (
strtolower($item[$id]) < strtolower($array[$lowest_id][$id])) {
$lowest_id = $index;
}
}
}
$index++;
}
$temp_array[] = $array[$lowest_id];
$array = array_merge(array_slice($array, 0,$lowest_id), array_slice($array, $lowest_id+1));
}
if (
$sort_ascending) {
return
$temp_array;
} else {
return
array_reverse($temp_array);
}
}






ok...takyah buat-buat kagum.Ni aku kopipes dari internet.Selamat berhujung minggu. =}

16 comments:

Anonymous said...

aku xphm la wey..

Anonymous said...

hahaha..ap cibai nih??tu pun from tenet ke ko tukar tu??

najwa hazirah halmi said...

erk..
aperkah??

qishie said...

celah mana nak tampal menda alah ni?

kecik said...

aku baru nak kagum
kensel!

z.a.r.a said...

uiks...aku pun xphm~

Aima Othman said...

tak paham laaaa...balik balik laaaa umah..dah malam neh...:P

Nirwana A. said...

apakah ini?

MelatiPutih said...

yg tau u ada ckp.."ah cam cibai"..

eliza said...

ah cam cibai.. haha

Anonymous said...

ko tgh kira duit kat bank ko kan?

paiseh said...

oo.. ni embed dari 8tube ni...

Lazyf said...
This comment has been removed by the author.
Lazyf said...

apakah???

StingRay said...

lofiel: aku pun. =)

me: tukar. =p

najwa:entah.haha

qishie:tepi telinga kanan.. =)

kecik: aku pun kensel gak.hha

sha; aku pun. =)

aim: baekkk... =)

one; mantera semerah padi. =)

az: aku pun tau yang tu ja.haha

eliza: ah...cam cabai.haha

life: tak.tgh kira peluh. =)

paiseh: macam selalu je singgah sana.hahaa

lazyf: entah. =)

Anonymous said...

ek eleh