Thursday, June 4, 2009

HapaCrita Spoof 2

Nasir berehat-rehat manja di sofa rumahnya.Dia tinggal bersama dengan 4 lagi member-membernya.Malam tu 3 orang dah kuar.Pegi tgk wayang.Jadi tinggal Nasir ngan Topek ja.Topek lak tengah tido dalam bilik.Baru balik dari pejabat.

Sedang Nasir sedap layan AF kat estero,tetiba beliau perasan ada lembaga putih melintas di belakangnya.Nasir dah tak sedap hati.Tiba-tiba menda putih tu melintas lagi di belakangnya.Nasir hanya mengikut dengan ekor mata sahaja.Tup-tup dia muncul kat tepi Nasir.Muncul dari belakang sofa.

KLEPEK!! KLEPEK!! KLEPEK!! KLEPEK!!

Bunyi kertas surat khabar yang dah digulung padu dihempuk-hempuk ke kepala lembaga putih tadi.

"Haa....amik ko...amik ko...amik ko....dah sedap-sedap tido dalam bilik...gagah jugak nak sakat aku.Dah la topek..pegi tido.Jangan kaco aku." ujar Nasir sambil gelak-gelak kat lembaga putih yang dipukul tadi.

Lembaga putih tadi terus pergi ke arah bilik Topek.Nasir sambung tgk Estero.

"Amenda ko bising-bising sebut nama aku Nasir?" ujar Topek sambil garu2 kepala.Dia bangun nak ke tandas.

"Ah...dah tukar baju pulak?..mana kain putih ko pakai tadi?..ada hati nak ngusik aku.ingat aku takut?"balas Nasir sambil sengih-sengih.

"Apajadah aku nak usik ko.Aku tido lah tadi.Aku bangun pun sebab ko bising-bising.Ko cakap dengan sapa tadi? Baik ko cakap elok-elok." Muka Topek dah ketat-ketat....Topek mula tak puas ati sebab kena tuduh.

Nasir terdiam.









Dari celah-celah kain Nasir....kelihatan air jernih kekuningan mula mengalir....mukanya pucat....lidahnya kelu...badan dah mula ketar-ketar...
















Nun jauh di belakang rumah Nasir...

"Ha ha ha..kan aku da cakap...pesen hantu main kain putih ni dah lapuk...kita kena usik cara baru....aku da cakap...tukar pesen baru...ko degil..tgk...kan da kena ketuk....orang tak takut dah hantu cam ko buat tadi...banyak dah dalam Estero stail hantu camtu....hahahaha" gelak si langsuir berpakaian batik kepada pontianak yang sedang tahan marah setelah dipukul oleh Nasir........




Suara Penaja.

Langganilah Estero Sekarang! Banyak pakej-pakej hebat untuk anda semua!

20 comments:

najwa hazirah halmi said...

haros ker lawak cmtuh di pagi2 buter nyh???
huhu~

Anonymous said...

menakutkan..

Jard The Great said...

ku rase.. ko ade bkt jadi penerbit iklan tv neh.. hhehe..

Liliyuli said...

hahahhaa..klaka²..
skrg ni berlumba-lumba tv nak tayang cite hantu..rimas!jgn harap wa nak tgk..huhuhu

cik selamah kundang said...

hingga terkenc***....kalo aku camner tah

Misya Idris said...

huhu besh besh besh

Anonymous said...

Jual estero ke bang???!!!! hahahahahhaha :b

Lazyf said...

Hahahaha...enchek stingray nih mmg ader bakat la sbg pengarah...da la hensem...wakakakakaka

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

incik ejenn astro ye?

Siti Nur Aminah said...

nasib bek xbce entry ni wktu mlm..adess.dhla tinggal sorg...

Aima Othman said...

ko mmg bley geng ngan ahmad idham laa...tak pun david teo..hahahahha..besh besh besh :P

Anonymous said...

kesian dok kt pontianak tu.. haha..

zonaku said...

sian dia...

citer ko dasat la...!

Unknown said...

hahaha... cian kat pontianak. zaman dah berubah, dunia dah maju.

astero bayar komisen ek? heheh~

Ilham Liyana said...

lain kali hantu harus pakai fesyen baru mungkin. (-_-")

StingRay said...

najwa: sunat. =p

asis: aaauuwww.. =p

jard:iklan vcd?

liliyuli:kalau hantu tgk ko?
=)

mooney: ko pengsan sambil guling-guling kot..haha

tiger: =)

oyeng: aku buat spoof je..hehe

lazyf: ok..aku mmg hensem.hahahhaa

miss: tak. =)

wadefuk: nak aku temankan?

aim: tak nak. =)

lofiel: pegi pujuk dia...dia tengah terkejut sambil marah tu. =)

zonaku: biasa2 ja. =)

olin: x da. =)

ilham: fesyen remaja shuffle?

Kapten Luffy said...

hahaha

berpakaian batik pun tak menakutkan wei

Siti Nur Aminah said...

ele2.....gtal la tuh

Anonymous said...

hantu tgk astro?

Unknown said...

tak pasal-pasal hantu kene blasah...
haha...lawak ar!!!