Friday, January 15, 2010

Semalam yang hangat 12

Aku memandu dengan tenang masa balik kerja.Dalam pukul 9 lebih rasanya.Aku tanya PS,dia nak minum kat Petronas ke Shell.PS cakap dia nak banana split.Rasa nak tampar pun ada jugak.Tanpa banyak pikir,aku belanja dia minum Petronas.Senang.Dekat.

Dah setel,aku pandu melintasi Ampang Point.Lampu isyarat merah.Aku berhenti.Sambil mendengar radio,aku bertenang.Awek-awek badan solid lintas jalan.Awek-awek seksi jalan sana sini.Melayan.Lenguh jugak badan balik lewat-lewat ni.

Tengah sedap-sedap tunggu lampu hijau,tiba-tiba ada sebuah kereta kancil berhenti kat sebelah aku.Dari ekor mata,aku perasan pakaian pemandu tu macam lain sikit.Aku pun toleh ke kiri dan memandang ke arah pemandu kereta tersebut.

Aku nampak driver dia seorang gadis.Lengkap bertelekung.Mukanya tenang.Tak lama lepas dia berhenti,dia buka telekung dia.Aku nampak dia pakai tudung labuh.Kemas pakaiannya.Mungkin baru balik berjemaah kat surau rasanya.Kagum sekejap.WHQ 8719 kalu tak silap no kereta dia.Ehem...jgn salah faham.Sekadar mengagumi sahaja.Takda nak cintan-cintun.Hik Hik Hik.




Bukan setakat perut mak dia je yang sejuk...aku yang tgk pun sejuk sampai ke jantung wooo...

10 comments:

Ibu Ammar said...

hua, mmg kat lampu isyarat ni macam2 org kita leh tengok..

tengok yg baik2 sejuk ati..

eisya08 said...

wow.....
kagum2........
jarang dh nak nmpak org camtu lam dunia skg ni,,,,,,,,,,,
^_^

Ann said...

dh hilang ke bayangan lisa surihani?

eNaSaN said...

wah kamOO siap hafal plat no keta...



mgkinkaH kamoo still trbygkan wajah nyer..hahhahahahaha

~gUrL in pUrPle~ said...

wah3.. sampai ingt no plat nampak...

Anonymous said...

hang sure ke apa yg hang nampak tu...ntah2...hehehehe

nmEsfie said...

tu la...sampai ingt no plat tuh.....huhu

brat2104 said...

hehe.. ada jodoh, ketemu lagi..

Lazyf said...

ntah2 si dia itu Lisa Surihani sedang undercover kot....kot...kot...

StingRay said...

nursarah: sungguh.=)

eisya:hehe..tggu jumpa tak jumpa ja.=)

ann: ada lagiiiii...=p

enasan: hahah..terhafal.=p

gurl: jeles? keh keh keh.

life: sureeeee....=p

mazeed: hahaha...teringat.=p

rumaizah: sungguh! =p

lazyf:ahahahah! mungkin! =p