Monday, January 11, 2010

Copycat Hapacrita?


Anda kenal beliau? Tak kenal? Sila lihat gambar di bawah.Besarkan untuk lebih jelas.


Wow...dia cakap dia dapat idea masa tidur.Ko nak tidur sampai kiamat tak? Penat-penat aku menaip cerita ni.


Ooo...cari makan ye bang? Tapak kaki? Nak?


Innesen gila.Buat-buat tak kenal.


Siap ada FAN CLUB lagi tu.Sila baca profile dia.Sebijik macam profile blog aku.Suka bernafas ye? Pandai pulak dia edit jadi 27 tahun.Malu la sikit copy hasil kerja adik-adik.


Brapa banyak cerita dia copy ni.Serius shit aku panas.Jenis buat harta sendiri.Dajey.


Rasa macam nak lempar dalam lokap ja.Kurung sekali dengan gay-gay,bapok-bapok yang tengah ghairah.


Rasa Nak Penerajang Pun Ada Mamat Penguin Ni.Dia belum tau lagi camna kalu Jamil mengamuk.Lagi ganas dari bakar gereja.Banyak jugak entry hapacrita dicekau dan diletakkan dalam Boxes ngan Fan Club dia.Dah la tak kacak,ada hati nak jadi Jamil.Kalu Lisa Surihani tau,apa aku nak jawab ni.Dia tak nampak ke apa lesen yang aku letak kat bawah skali tu ha.Takkan nak tampal lesen P kot dalam blog ni.

Sorry to say,kalau aku mengamuk,tiada lagi istilah berbudi bahasa.Ini baru sikit.Kalu dia tak kosongkan semua entry aku dalam fan club dia,memang dia sakit.Cuma aku harap,jgn sampai bahagian Jamil yang jahat keluar.Aku lebih suka bahagian hepi-hepi gampang Jamil yang didedahkan.Kalau keluar 'dark side' Jamil,memang aku akan jadi sejahat-jahatnya dan sebarua mungkin.Takda lagi belas kasihan orang kata.Kalau Darth Vader tgk dark side aku,dia pun bleh bukak topi bagi tabik hormat.Tapi aku tak nak,sebab ni hal kecik ja.Hal copy tanpa kebenaran dan buat macam harta sendiri.Aku cuma kesian pembacanya yang tertipu.

Ya,menda ni boleh mendatangkan marah!


Update: Sebenarnya..aku buat blog ni nak hepi-hepi.Aku benci gaduh-gaduh.Kalu nak amik entry dalam sini letak kat myspace korang ke..facebook ke..aku tadahal...aku tak kesah.Ambik le.Sama-sama gelak.Cuma,jgn la berlagak macam karya sendiri.Kalau dah tau menda tu ko copy paste,tak kira la kat mana sumbernya,letak je link sumber asal.Setel.Dunia kat luar sana tu dah cukup berserabut dah,tak payah dah nak buat berserabut dalam tenet ni pulak.Cuba hormati hak orang lain.Simple ja kan.Nak kongsi,amik la,copy le banyak-banyak,tadahal.Aku cuma nak hidup dengan gembira.Tak nak kecoh-kecoh.Tapi menda-menda bodoh ni buat aku menyirap.Maaf,aku hanya manusia biasa.Kan tak pasal-pasal blog hapacrita dah ada entry marah dendam (bukan lurah dendam..ehem ehem).Kesian kat reader aku.Anda semua,jgn notty-notty ya.



Sekian utusan dari Jamil :
"Kepada yang bagi komen menyokong tu,aku sumpah terharu.Terima kasih."

61 comments:

Unknown said...

kuajak!


aku pon bole tolong penerajang.

Unknown said...

what the....

Kensi Ell Byle said...

i nak ikot terajang die....
wow la...patut la hangin x bek je..huhu

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

ewwww discusting!!!
geramm smpai eja pown salah
hahaahahahah

matt said...

huh,
gua pn rs nk join marah skali nih....

Mimie.Candy Cane said...

giler arrr...aku lak yang angin..eshol macam ni mmg kena ajar sket weh..


*ayat eshol tu pun aku belajar ngan ko..

Anonymous said...

hang pon satu.. apsal tak copyright penulisan hang ni? wat cam obefiend

leh saman. duit masyuk

lenkali blook kena copyright gak

sekian

Anonymous said...

Kepada semua warga hapacrita saya memohon maaf kepada semua terutama owner hapacrita ttg cerita yg dipostkan di laman FB saya bukan niat nak copy cuma saya sekadar ingin membuat koleksi sendiri sahaja saya terlupa nak offkan auto blog copy diruangan setting harap dimaafkan saya dah buang semua cerita daripada blog hapacrita di ruangan FB saya.. Terima Kasih kerana mengingatkan.. Salam...

Anonymous said...

Salam.

Alahai, ni betul-betul kipas-susah-mati ni, die hard fan sangat sampai mengidolakan Encik Jamil ni hingga hilang identiti sendiri.

Banyak dah kes macam ni. Tok Rimau, Pipiyapong, Hanis Zalikha.

Confront dia, jangan kasi muka orang macam ni.

aien said...

haha.. bikin panas..
kot ye pon nk copy...
buh la nme penulis asl tu sape.. hik3
dia ter'copy kot... heee~

jimah said...

uhuhu.. sabo2..

Anonymous said...

tetiba gua rasa jantung gua berdebar kencang..gua rasa panas..kaki gua da terhentak kt lantai..tangan gua da genggam monitor sampai retak...gua rasa nk hentak telinga beliau kt mesin parut yg masih beroperasi..
tetiba gua terasa gua bukan mcm mamat bom petrol..letupkan gereja mcm lepaskan kentut sesuka hati..lalu gua batalkan hajat gua..pepun sabar bai..lu tetap di hati kami...

Anonymous said...

perghhh.....
dia taw x maksud 'credit to' tu ap maksud dia?
nguk!!
tuk anda si kucing salinan...nak curi org punye post bg credit babe.itu adab berblog or adab di internet ye n jgn korek periuk nasi org len tuk kepentingan(kepopularan) sendiri.
tuk jamil aku cadangkan ko offkan function right-click ko(kirenye nobody can copy from ur blog)
love your originality :)

Cik Areja said...

ape lagi stingray! jom bg tapak kaki kat die ramai2!
huhu
copy ikot sukew hati jek!ntah hape2 mamat tuh!

vovin said...

Secara automatik copyright dipegang oleh pencipta karya hatta karya itu dibikin atas kertas tisu pun;

Melainkan ada perjanjian sebaliknya dengan mana-mana pihak.

Dalam kes ini, kau tak letak disclaimer ke, logo ke apa ke, hakcipta memang sahih milik kau dan kalau pergi court sure menang.

MK said...

stingray saman la die plzz,nanti leh tolong aku kumpul duit kawen.

Rona Realiti said...

kalo dia ciplak aku... aku tumpang happy je... happy nak bg penerajang kat muka dia yang langsung tak kacak kalo nk banding muka aku yg kacak ni....

terrarosa said...

bukan niat untuk 'copy' ?
sebelum ni tak ada siapa yang tegur ?
peh perlu kesian ke ?

tapi dia dah sedar tu, elok ler...

kalau ada orang ke dua buat jugak.
kita ikat dia kat pokok ada kerengga, pastu lilit dia gan daging bakar (ah kita fikirlah macamana nak buat nanti), pastu kita lepas anjing lapar plak... kita buat ganas sket 'stail' filem Tamil !

Geram haku, dia ingat di kacak ?

terrarosa said...

ah aku pun tersalah taip, marah punya pasal (ngko patut blanja aku ni)

jadi aku ulang lagi ayat aku :

DIA INGAT DIA KACAK ?

eisya08 said...

salam.....
lau aku pn aku akn naik gila..........
cian ngan ko.........
pnat2 perah OTAK..........
kna copycat pla.............
xpa2.....
sbar......
jdikn pngajaran..........
pasni ko bt pmbharuan ckit.........
so after this no one can copycat ur blog again............

~Rie~ said...

Menyirap gak aku baca entri ni. Dah la curik. Pastu mengaku plak dia yg buat. Memang kene kasik penerajang laju2 la mamat tu bru puas hati...

nadiah.wan said...

stingray..

sabo sabo

Ismail Fitry said...

terajang je orang macam ni huhuhu

Ann said...

aku suka sgt ayat ko "Dah la tak kacak,ada hati nak jadi Jamil."
aku setuju sgt statement ni, heheh..

wat mcm harta dia sendiri lak ni, ape daa...org mcm ni pun ade ker...x phm!

Anonymous said...

memang menyirap bro
aku baca pun geram
susah sangat ker nak bg krdit kat orang
ayat tak sampai 10 patah perkataan pun blh jadi kredit dah

lezi-moskito said...

betul la jamil..memang dia tak kacak hu..hu..

Marrzie Anna said...

nak soh sabaq mmg aku pon bkn jenis penyabaq..
walauweh..btoi ka dia dh delete?
ang monitor laa tgk dia wat lg ka x..
pastuh wat apa yg patut..
kami kat sini sume sokong ang!
nk mntk tlg ckp ja~

Ahmad Belia said...

kakakak, ala biar jee laaa. lantak dia. itu tanda lu dah glamer...

kakakaka

Anonymous said...

Encik Anon Kata:
semua terutama owner hapacrita ttg cerita yg dipostkan di laman FB saya bukan niat nak copy cuma saya sekadar ingin membuat koleksi sendiri sahaja saya terlupa nak offkan auto blog copy diruangan setting harap dimaafkan saya dah buang semua cerita daripada blog hapacrita di ruangan FB saya.. Terima Kasih kerana mengingatkan.. Salam...

Januar

Aku Jawab:
Bangkai ko! Ko reply komen macam ko punya cerita tu apahal? Nampak sangat ler menipu. Bongok tul

ezzati said...

mmg bangkai la mamat minato namikaze rais(nama pun cm bangkai)

Anonymous said...

eiiii!!!copycat!copydog!copyjanda! --->opssssssss!aku cuba utk menutup mulut aku supaya tidak mengeluarkan kata kesat

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

wah wah wah~ ramai nya penyokong kipas susah mati stingray!

mesti tuan blog gembira + terharu sampai mencurah2 air mata, xkurang juga air hidung sbb di backup gler2~

ayuh! lancarkan serangan to those yg mencurikkk hak orggg!!

P/s: ok ok.. dia da insaf.. nk bwat serangan kat sape lak pas ni.. awwww

ayam said...

uih. si plagiat ni suke buku Yaoi Anime Manga? WTF? Mangkuk ni GAY ke hahaha..

~gUrL in pUrPle~ said...

hmm.. xmo2 marah2 lg yer... saya takut.. huhu... maafkanjer dia sbb dia dh mintak maaf... pengajaran pd dia.. and pd org lain pn, pasni xdelah amik ringan semua2 ni kan?

Tukang Terjun said...

sabo bro.. orang macam ni memang mau kasi potong2, bikin tandoori jek.. lepastu kasi anjing makan

Mama-To-Be said...

gua xske ar mcm nie..tolong erk jgn nak nipu2 nie..

gua tendang jgk karang..

PurPLe LaDy AiFA said...

maksudnye ko mmg dh glemer dan berjaya.. tu yg ade nak copycat hang..

Aima Othman said...

OMG..ko boleh bwk ke mahkamah ni..pastu ko saman berjuta2...pastu aku nak 70%..hihihi :P

teruknye mamat yg copy paste keje ko ni!!!! mmg langau tul laa..

Unknown said...

cam sial je mamat tue...

loti mukhtar said...

aku nak add la fb mamat tuh.pastuh nak buat2 konon2 nya die hard fan dia.pastuh aku nak cakp.eh,eh.u copycat karya org ek

yeah2009 said...

giler dem budak ni, aku cadang ko add sumer member2 dia, pastu ko bagitau sumber asal citer2 dia sumer tuh. apa ke tujuan dia wat camtu....

Miss CorNFiuS said...

saba jer la bro...
aku bile bukk FB 2 menyirap gile.. =0
tu la manusia x leh lihat org len senang kot... x pown die mmg suke mendtgkn kemarahn org kot... =)

Misya Idris said...

jamil, kau leh sue mamat ni. serius babe!

NO_NAME said...

Bodow arr mamat nie..gua pi sound kat FB die..x lepas lak ..pndai lak tekan delete..

NO_NAME said...

Bodow arr mamat nie..gua pi sound kat FB die..x lepas lak ..pndai lak tekan delete..

Unknown said...

Sabar sting.. walaupon ko tengah marah ko kene menten comel macam jamil.. :D Hahaha.. Mamat tu dah mintak maap? itu satu hal die kene buat, tapi kalau die berani pi tulis kat profile fb die, pasal yag die kopi hak cerita org. ada bran?

Anonymous said...

Orang mcm tu jenis kene bakar hidop2 jeh...kalo nak g tangkap jgn lupa ajak aku...

alhariesz said...

perghhhh....aku rase persatuan blogger-blogger se-malaya kena buat database nih...register blogger...

baru takde sesi cilok-mencilok...

pahni nak kena antor sirim + register harta intelek plak blog aku yg baguih-dok-ado nih...ikeekekekekeke...

sabaq bro...sabaq... malu lisa surihani tengok....

tgk positif, bila org cilok, maknenye blog hang memang abis mantap bro.... hoho

zhrhtoodem said...

erk,,
dasat sungguh..
sabaq naaaaaaa..

orang tau siapa kopi siapa ori,,

ezaiddinz said...
This comment has been removed by the author.
green said...

aku setuju nga kapten..mmg bangkai..

nieysz said...

pehal die curi2...xskenya org ceni...sumpah benci kat rais tuh...kepada jamil..saya suka sgt baca blog awak..klakar... :)

~gUrL in pUrPle~ said...

kalo sumpah jadi katak, nanti leh jadi katak... kalo sumpah terharu jadi terharujerker seumur hidup?

eNaSaN said...

salam...


lamer xjenguk en3 kamoo...


wah ini sudah bikin panas aku...


aku nk sepak gak bole???

Dalila said...

oihh, panasss jugak ni.

alamaya said...

ms 1st time bc entry copycat hapacrita?, dlm ati aku brbisik: "laaaa.. ni ke owner blog ni... xder la nsome pn... nk promote fb kt cni kotttt... "...then bile aku skroll down lg dan lg... br ku tau cite yg sbena..."..huhu

kesian lak rs nye... pnat2 perah otak mrangka cite2 brbentuk humor, ade lak yg amik ksempatan...

byk kn b'sbr ye en.owner.. but people do know that u r the best.. right...

PuteraOhtraBulan said...

Ohh..Baru aku tau StingRay itu Jamil..Rais itu tak patut copycat cerita kau.Ishh..kalo aku pun..Nasib baik aku belum pandai sgt dlm penulisan Blog.Saman aja bang..RM 8juta...baru dia tau sapa itu Jamil.Jamil??sedap nama itu..

afendi ariff said...

keqa hg sama nasib ngan pidaus samad & luca la ni?glema nya hg.......tapi...hg buat hakcipta pun tak guna jgk wei...depa blh copy ikut suka jgk...tp nk buat lagu mana....tu suma penangan oqg gila glema la tu....heh!

arman said...

feel bad too..keep up!

miss nina said...

patutlah angin semacam, hasil penat lelah berfikir kena kacau.

lama tak menjengah di sini, sampai kena blook hapacrita kena copycat.

anyway, teruskan berceloteh ye!
marah2 jugak :)

nate said...

mcm gampang la mamat ni kepit kepale kote die kat laci meja baru die tau. kan hadi tarabas.