Wednesday, January 27, 2010

Jamil Minum Susu

Lokasi: Kampung SmallVille
Tahun: 1985-1986 ( umur 1 tahun - 2 tahun)

Mak aku dikejarkan ke hospital sebab nak bersalin.Bersalinkan adik perempuan aku.Masa tu aku kecik lagi.

Aku kemudiannya dihantar ke rumah makcik aku untuk dijaga.Mak aku pulak bertarung nyawa lahirkan adik aku.Aku tak ingat apa yang berlaku masa tu.Maklumlah,masih kecil.

Nak dijadikan cerita,aku menangis nak menyusu.Mak aku pulak ada kat hospital.Menangis bukan main.Memang tabley bla.

Makcik aku mula memikirkan idea untuk bagi aku senyap.Mencabar jugak nak bagi budak jeniyes macam aku ni minum.Makcik aku bagi botol susu,aku tolak.Bagi macam-macam cara pun tolak.Tak nak.Cerewet.

Last sekali,makcik aku baringkan aku atas riba dia.Bila aku dah baring,makcik aku letak botol susu kat dada dia dan buat-buat macam sedang menyusukan aku.

Aku minum susu dengan tenang dan penuh tawadduk.Takda nangis-nangis dah.




*********


"Haa...dia ni la dulu jenuh aku nak menyusu masa mak dia kat hospital.Sampai kena buat.....bla...bla...bla....." ujar makcik aku dengan penuh detail bila berjumpa dengan aku kat kampung.


Serta-merta muka aku blushing.

9 comments:

Hazzy Ishak said...

hahahaha...
banyak ragam...

scorp GurL said...

hahahaha....
very funny..........
tp,normal ah budak kecik mmg byk kerenah.....
so,xyah malu ah,JaMiL....

^_^

TAF World said...

huhuhu... so sweet.. comelnye jamil...

Nazz@Purple said...

kecik2 dah pandai demand ar..

Ann said...

hehe klakar la....

ariel said...

cuba ko try buat ngada2 camtu tgk skang..hehe..lari lisa surihani tgk

Unknown said...

hahahahaha...jamil blushing. nak kene sumbat dengan botol susu lagi ke?

StingRay said...

hazzy: mestilah.=)

scorp:ai malu tau...auwww...hahha..jadi gedik.

wsr: welll..mesti lah.haha

nazz:haha..mesti mesti..=)

ann: =p

ariel: dia lagi suka rasanya.=)

naddy: tak nak...x lalu! =p

Anonymous said...

hahahaha...ko ni...