Tuesday, January 12, 2010

Copycat Hapacrita? 2

Tadi aku bukak page FB hapacrita wannabe....aku tgk ada pembaca blog aku yang pegi attack dia.Aku diam.

Pertama,terharu.Terima kasih korang semua.Itulah gunanya kawan.Aku tabik.Aku sayang korang semua walaupun korang tak kenal sapa aku.Kepada lelaki,aku bukan gay,jgn risau.hahahha...

Kedua,sedih jugak sebab menda camni buat kita semua dah tak hepi-hepi.Aku pun dah x da mood nak kelakar-kelakar dah.Hati panas macam mana nak tenang?(Ambik air semayang la Jamil...bodoh!)

Ketiga,kepada Rais,cari identiti sendiri.Tak salah nak bercerita macam aku.Lama-lama nanti ko akan jumpa style ko sendiri jugak.Aku mula mengarang dulu pun ada terpengaruh dengan beberapa entry otai-otai blog.Aku cuba cari identiti aku slow-slow.Menda ni amik masa,bertahun jugak aku main blog ni.Cuma jgn tipu pembaca ko dengan entry orang lain.Kesian diorang beb.


Update:Hah..Jasni si komando dah nak shot muka dah tu.hahaha..Jgn memain dengan Jasni ni.Rambo pun kena buka buku manual ikhtiar hidup kalau nak lawan dengan dia.Jasni,update blog la woi.hahaha...

34 comments:

Jasni™ said...

dapat shot muka dia pun sedap jugak. tapi tengok muka kesian pun ada.

Ann said...

aku baru je bukak fanpage dia tu, tp masih de lg...ish3...ak tertunggu2 gak ni....

Jasni™ said...

cilakak

green said...

macam bgs je die nak wat cm tu..aku pun bengang..aishh

Lily_namakuratu said...

Br0,gua silent reader je slama neh.tp rini tgk 0rg c0py cat bl0g lu tiba2 cm mrh w0h..sbr r br0..nk wt cmne.org tua nk wt perangai muda.pelik dia c0py lu sebijik2 w0h..cm gmpg..gua xpnh tggal k0men sbb kt 0pis nye pc da bl0ck.sbb kn kes ni,gua k0men gak r kai henp0n kurang fungsi gua neh.maap le tmpang seb0k kt cni.just c0ncern..pd brader c0py cat neh-xyah r jd POSER..org benci..xel0k naya 0rg..

Miss FZ said...

sabo jela weyh..mesti dia dpt balasan nanti.

'AQILAH said...

dah hentam dia ...

cik selamah kundang said...

sebijik..ko kena ikut sagesyen aku bro.lelama dia naik minyak.mangkuk tingkap la jgk makhluk ni

Anonymous said...

aku mmg respect la sikap tolak ansur ko..kalo dia buat lagi..mmg cari nahas la.. tak macho langsung copy org punya

Marrzie Anna said...

erk.. entry marah Jamil smpai kluar pic..
awat cam lbh kurang ja pic kita?
hahaha..
da okey ka marah ni?

terrarosa said...

kalu gitu aku pom nak tuju lagu la dekat Rais tu...

"What goes around, goes around, goes around. Comes all the way back around"
- Justin Timberlake

amacam Jamil ?
orait ?

cik selamah kundang said...

jamil kacak.jamil kacak (mcm sorakan dr peminat2 muse).hahahahaha.blanja aku eskrem cpt.

hanie said...

hahahaha..tahap artis dh hang nih jamil oii...smp ada copycat..

itu maknanya hang tu bagus. sb tu dia nk jd mcm hang..

cuma dia xde identiti. entiti mungkin..

mukasurat17 said...

blog hebat je di plagiat..
hahaha
tahniah ea!!!

eisya08 said...

well............
ko ni kira tahap FEMES dh ni......
hehhehe.......
but,actually aku ska read ur blog.........
sometimes aku gelak sorg2.........
smpi bos aku ckp aku sewel skjap........
truskn ah..........
COPYCATER tu x yah layan ar........
can't wait to read fascinating story from u...........
^_^

nieysz said...

pehal die curi2...xskenya org ceni...sumpah benci kat rais tuh...kepada jamil..saya suka sgt baca blog awak..klakar... :)

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

gler aaaa
terlambat komen!! da byk org komen tuuu
mari2, kter BBBOOMMM kan page diaa.. wee.. sebijik siott,,, mmg tebal gler muka sbb ngaku tu hasil sndrik..
wakkakaa

Anonymous said...

Salam kepada semua pembaca & owner hapacrita actually saya bukan bermaksud nak copy blog ni saya nak buat koleksi dan x perasan masuk ke fan club itu juga tujuan buat fan club tu sekadar suka2 sahaja utk kawan2 sekolah so harap jgnla bersyak wasangka tanyer dulu dan saya dah pun buang semua cerita dari FB dan Fan FB saya. Kalau ada yg masih x puas hati boleh msg ke inbox fb saya, boleh saya terangkan lebih lanjut.. TQ.

Anonymous said...

Ok bro rasanya semua kes dah diselesaikan kepada semua ahli2 di FB & blog saya ucapkan terima kasih atas komen2 anda yg bernas dari yang baik sampaila yg keburuk dan saya x bermaksud nak mengaibkan sapa2 terutama kepada owner, betul juga kata2 ahli letak la copyright diakhir cerita dan saya pun x tahu tujuan sebenar blog ni dibuat secara public maklumla ini dunia IT sapa2 pun boleh buat apa sahaja, jadi pada owner saya ucapkan terima kasih atas sapaan anda byk baik dari yg x baiknya dan kalau rasa nak teruskan pengaiban di blog anda dgn memaparkan nama dan muka saya .. saya x de masalah ttg itu teruskan usaha anda :) Akhir kata dari saya "kalau ada jarum yang patah jangan disimpan di dalam peti kalau ada silap dan salah jangan disimpan di dalam hati".salam dan selamat beramal..

ezzati said...

wtf..lps ni bertambah la fan dia kat fan club die(mcm artis lak ada fan club)

eNaSaN said...

manusia...manusia....





hapaCrita bykkan sabOr..tp mmg aku tabik gak coz ko sabo..hahhaha



pd si pulan...nsb baik mngaku..wakakaka... relax2...

ada said...

apakah??? kasihan untuk kedua2 belah pihak...

Marrzie Anna said...

"jadi pada owner saya ucapkan terima kasih atas sapaan anda byk baik dari yg x baiknya dan kalau rasa nak teruskan pengaiban di blog anda dgn memaparkan nama dan muka saya .. saya x de masalah ttg itu teruskan usaha anda :)" - Anonymous

aku rasa kalo nak mintak maaf x perlu mention benda tuh.. sebab ang mmg salah.. masa nak wat dulu x pkiaq ka? kita bukan bdk skolah main tiru buku contoh karangan pastuh mengaku karangan tu kita wat sndiri.. tau istilah plagiarism? kalo ang tgk tv, tgk berita, xpayah mengaji tinggi2 pon akan tau apa maksud dia.. plagiarism ni perkara yg serius tau? aku copy article dari mana2 source pon aku letak dia punya original url.. sbb kita xtau bila org akan terbaca benda tuh dan akan dakwa kita copy dia punya hasil..

isk pnjg lebaq plak aku beletiaq..

nasihat aku, bila nak mntak maaf dengan ikhlas patutnya ang tulis ja maaf.. sorry.. maaf sangat2 atau so sorry.. jgn nk tokok tambah benda lain tanda ang redha org kutuk ang ka apa.. bila tmbh bnda2 tuh, nmpk mcm ang tak puas hati plak~

kimomoto kozaima said...

klu aku, maki hamun kat page dia je haha..
biasa la stingray, bile dah populor ni cmni la huhu tu blom kne gosip dengan lisa surihani lagi tu...masuk melodi...

brat2104 said...

huhu.. so, cane yek? sebenarnye, rais tu kwn aku. aku yg tunjuk blog ni kat dia.

n masa dia copy post tu, aku ada dah 2-3 gak ckp kat dia supaya bgtau dari mana dia sedut post tu.

hurmm.. sori la ye benda ni terjadi.

~gUrL in pUrPle~ said...

saya setuju dgn purple is love.. mayb sbb dia sama purple dgn saya.. en Anonymous, minta maafjer elok2.. and janji xwat lg..xperlu pnjg2kn lg.. berbaik2 ok.. salam cepat..=p

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

err.. sy mcm ada perasan stingray ada letak gambo copyright kat blog dia.. hmm..

apakah itoo mimpi sj?
or what?

Ann said...

aku setuju banget same purple2...hehe..nk mintak maap kene ikhlas, xusah nk cari kslahan org len lak....

Cik Areja said...

saya pun setuju dgn PURPLE is LOVE tu...
dan sy pun suke purple..ahak...!
Jom terjah blog nie..

http://kejrza.blogspot.com/

vovin said...

aku tak faham satu benda;

Kenapa dia bikin fan page? bukan page normal facebook?

Atau aku tak faham sistem facebook atau aku tak sedar dia sebenarnya seorang yang terkenal sampai ada fan page?

Oh dunia...

eisya08 said...

yap....
seriously............
aku pn x fhm apsal mnta maaf pastu cam perli org plak..........
dh terang lgi bertorchlight........
dia salah gila2 pnya salah.........
nak buat fan club pn,at least ltak ah the name of the owner,,,,,,
toksah claim right pda bnda yg bkn dr hasil minda kita..........
but,at least dh setel.........
truskn buat crita yg klakor ek JAMIL.....
sunyi hari2 ku tnpa crita klakor dr blog ko........

^_^

Mama-To-Be said...

dah2 la tu. xmao emo2 lg..dah selesai la tu..

the end.

StingRay..truskan berkarya..

Good Luck bro!!

Pett Suhaimi said...

Aku terlewat utk memberi komen?Nmpknya masalah mcm dh selesai.Nk kutuk pun aku rasa macam kesian kt mamat artis tu.Segan la sbb dia ada Fan Club.huhu.auwwwww.

afendi ariff said...

aku pun lambat jgk pet....tp...mcm tu la...kdg2 hampa kena kesian jgk pd oqg2 yg gila glema ni....

len la kalu muka dia hensem mcm kita...hehhhhhh!