Wednesday, April 8, 2009

Kriss Evo 3

Semalam aku balik keja agak lewat.....aku turun dari kereta....kunci semua pintu secara manual....dan mula melangkah ke rumah sewa aku di seberang jalan.....bila sampai depan pintu rumah tiba-tiba aku terpandang ke arah Kriss Evo aku yang tersadai depan rumah.....

"Dah lama aku tak hidupkan motor aku nih...." ujar hati mulus aku...

Aku menghampiri Kriss Evo...ambil kunci dari dalam beg dan terus 'on' sistem kompleks yang terdapat di dalam Kriss Evo aku.....lampu hijau pada meter menyala...menandakan motor aku sihat....aku panjat atas motor aku....dan beberapa kali tendang starter...terus Kriss Evo hidup.....

Peh...dah tak start dekat sebulan...tapi sekali dua tendang ja terus idup...aku memang kagum dengan prestasi Kriss Evo aku....langsung tak banyak kerenah....weekend ni aku plan nak servis dia cukup-cukup...nak blanja dia minum minyak pelincir paling mahal....nak kalungkan dia rantai yang cantik-cantik....nak tukar brek....nak tukar cover baru...pasang cermin baru.....aku berangan-angan sambil memandang ke arah Kriss Evo aku.....

"Jamil....ko jgn kacau aku tido boleh tak?...Pegi main jauh-jauh.." ujar Kriss Evo kepada aku dengan gaya suara paling gampang....

Hati Waja: "Jamil...aku rasa dia merajuk ngan ko dulu tu tak abeh lagi la.."
















Neurotransmitter aku mula runsing memikirkan kaedah terbaik untuk pujuk Kriss Evo....

9 comments:

hanie said...

heh...
bkn dr aritu ke kata nk buat rawatan spesel kat kriss evo tu..

Storyfazz..... said...

ckap je nak wat..tpi duit x ckup lg la 2..ehh3

paiseh said...

eceh.. bulih lak kerek lagu tuh. kasi la langgor dinding seround!! hahahahaa...!!

Miea said...

belikan dia set sofa dan tv plasma baru.
pasti dia suka :P

qishie said...

erk?apekah?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

huitooo....dasat tu..ko ksi taruk woofer...kasi gempak skit...

terrarosa said...

Kriss Evo nak tido kan ?
kasi selimut lagi tebal lar

kita tunggu..
lama mana dia nak tidur tanpa sentuhan lelaki waja
ehehe

Tyna Aizat said...

woahhhhhhh. kriss evo tuh.

brat2104 said...

soalan bodo.. nape ko kunci pintu kereta ko secara manual?