Monday, April 13, 2009

Apa aku jumpa bila balik kampung 4

Disebabkan kali ni aku bz sket kat kampung....aku tak dapat snap banyak gambar yang best-best...penat dowh....aku banyak tido...haha...best tido kat kg...sejukk..



Bertolak ke Kangar....atas highway...


Dah sampai Perlis...tibai Pelam la..


Pilih-pilih....dekat seratus hengget jugak borong pelam...harum manis punya pasal...


Ni teknik aku makan pelam..takyah kupas2...pakai sudu je beb....oh ya..ini bukan pelam harum manis ye....tapi yang ni pun da manis nk mampos....tak yah makan gula-gula dah...


Aku terjumpa kuda dalam sawah padi....terer orang perlis sekarang...tak guna lembu dah....ni kot yang dikatakan kuda padi... ha ha ha


Afiq....=}


Budak ni memang ngada-ngada...haha...


Ha ha ha....aku tersenyum bila tgk muka dia..


Bila aku tgk bunga ni...mesti aku ingat sirap bandung...dari kecik dulu lagi....


Tak ramai yang penah lepak puduraya jam 3 pagi kan?...meh aku nak tunjuk camna suasana dia..



21 comments:

Myn ♥ Zugha said...

wahh..air liur nk melele tgk pelam itu...hohoho

~gUrL in pUrPle~ said...

cumilnyer dia dah potong rambut... hehe... budak yg tgk citer wonderpet? =p

qishie said...

waaa

mau pelam...

sila pos sini meh..

ezzati said...

nak jgk...
antala sini sikit...

Milimilo said...

gila kecur air liur tengok wajah2 suci pelam2 tuh..

eliza said...

minta pelam tu..aku mo bnyk2..

paiseh said...

1st time gua tengok makan pelam stail tu.. pakai gerpu bulih x??

hanie said...

citer psl pelam pulak...
haihhhh ~~~

LanaBusyBee said...

aaaaaaaaaa nk durian!! ahahaha..asek suma mintak pelam, aku nk durian huhuhuhu

cik selamah kundang said...

tgk pudu buatkan aku teringat kenangan silam..mula2 aku mengenal dunia....sigh!sedey

ilazz said...

best la kampung ko. tp best sikiit jek dr kg aku. hehe..

palaing soka skali nengok budak kecik 2 org tu. comeyyy!!

Super Nia Hana said...

wahhhhhhhhhhhhh...bunga rose tu..watashi suka sgt..sgt klasik!

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

ko tapau pelam tu...aku nak skit...

terrarosa said...

hangpa orang perrlis ka ?
awat tak habak awal2...
kami dulukan pernah kija dekat alor staq.. 5 taun
biasa gak pi stesen bus perlis..
kami dulu ada masalah sebut
"kangar"
kami sebut kan - gar !
hahahaaa...

Jard The Great said...

apsal ko tak update smlm??? sbuk dgn lily?? hehe

Jard The Great said...

nak pelam!!!

A a D i I ? said...

waaa...beshnya!! makan pelam smbil lepak tepi bendang.. sgt layannnn.. =)

ko perlis kt area mane weh?

StingRay said...

zugha: tisu...tisuuuuuu..

gurl: tgk bapak sedara la..haha..yep..ni la dia..

qishie:sebiji rm50...ada brann? haha..


ezzati: malas lah.. =p

milo: ko makan milo da la...haha

eliza: cuba minta kat pakcik jual pelam dalam gmbar tu.. =}

paiseh: aiseh...tu bukan megi beb..pelam tu..haha...garpu celah2 mana...

misz: sekali sekala... =}

lana: kirim kat ko..nak balik kan? =}

mooney:aik...apahal sedey lak?

ilaz: tq tq tq..sila terima kenyataan ini dengan tabah.. =}

hana: aku tgk ingat sirap bandung ja..hehe..

aku pentoi: da abes la beb..haha

terra: aku orang kedah la..pegi perlis.. =}

auntyaida said...

nk pelam tuh..cam best jew

StingRay said...

jard: aku sebuklah semalam.. =}

jard:beli sendiri..haha

aadil:aku orang kedah.. =}...pegi perlis adik aku konvo..

dikdah: amik amik...=p

182 said...

oit..
kat p14 tu aku..