Monday, April 13, 2009

Apek Shaolin



Aku tiba di pudu jam 3 pagi...ada sorang Apek ni sedang berlegar-legar dekat tangga pudu sambil isap rokok....ala..tangga yang dekat jejantas tu....muka dia macam pelakon dalam gambar di atas...yang tangan kat perut tu....muka memang innocent....

Tengah lepak-lepak tetiba ada orang baling puntung rokok yang tak abes lagi dekat tangga...aku agak rokok tu tinggal dalam suku lagi la.....aku yang anti rokok ni memang rasa nak pijak-pijak ja rokok tersebut....tgh ready nak pegi pijak...tetiba apek yang tgh melilau tadi dengan laju lalu sebelah aku...dia berdiri di sebelah rokok yang dibuang tadi..aku terkebil-kebil melihat beliau...kemudian dia blah dari situ laju-laju sambil lintas jalan...dan sambung menghisap rokok yang dibawanya....

Aku yang tadi nak pijak-pijak rokok terus melihat ke arah rokok di atas tangga tadi.....aku terkejut...rokok yang panjang tadi tinggal filter dia sahaja.....mata aku terkebil-kebil...

Dalam sekelip mata...baru aku menyedari yang apek tadi dah menukar rokok beliau yang nak abes dengan rokok yang masih panjang dengan pantas sekali.....tanpa disedari oleh aku....










Adakah beliau sami dari kuil Shaolin?

5 comments:

Jard The Great said...

LoL.. crite nih rupanya.. haha... bagus la tu.. tak membazir..

qishie said...

gila cool apek tu..

huhu

Milimilo said...

org yg buang rokok tu dpt pahale bersedekah kat apek tu wlaupun dy bdose sbb mlakukan kezaliman kat bumi dgn buang smph merate2.

eh,boleh ke bersedekah dgn puntung rokok.hentam jela.boleh kot.

cik selamah kundang said...

power ar apek tu...pantas.

StingRay said...

jard: ko selalu membazir?

qishie: tu la..kagum aku..

milo:suka suki ko je eh..haha

mooney: kagum aku beb..