Wednesday, April 22, 2009

Lagi Cerita Matrik

Lokasi: Matrik lah...
Tahun: 2002...

Setelah melambai2 kepada peminat aku yang sedang histeria di pekan SmallVille...bas aku pun bertolak ke Alor Star...ada awek cun duduk sebelah aku...kami berbual mesra...pemandangan indah betul sepanjang perjalanan....

Bas tiba di Alor Star...aku amik bas ke Kangar.....peh...pemandangan sawah padi memang indah sebelum sampai ke Kangar tu....aku suka.....bas tiba di Kangar.....aku amik prebet sapu ke KMP (Kolej Matrikulasi Perlis)........

Aku masuk ke dalam bilik aku....aku tersenyum puas...sebuah perjalanan yang PERFECT!....aku letakkan beg galas di atas tilam....dan mula nak letak semua baju yang aku bawak dari kampung dalam almari.....

Masa aku balik kampung aritu aku bawak balik semua baju....beg besar lah kiranya masa aku balik kampung aritu....aku nak tukar baju yang kat rumah...kiranya almari aku memang kosong lah...ada kain pelekat dan sejadah serta keperluan asas sahaja.......

seminit kemudian....


"Assalamualaikum mak...."
"waalaikummussalam....napa Jamil?...da sampai dah?"
"Dah mak....Err....Jamil tertinggal beg besar kat rumah......"



















Penat Abang Ipar aku bergegas ke Arau antar beg aku aritu sebab dia tak nak tgk aku pakai kain pelekat ke kuliah besok...

16 comments:

makwe joni said...

kepada abg ipar ko

"encik xxx, hrp bersabar dan tabah dpt adik ipar seperti beliau ni...kalau saya, dh lama saya sekeh patblas kali.nk saya tlg sekehkan ke?"

~gUrL in pUrPle~ said...

nyusahkan org jer...isk3... kan ke baik dr awl abg ipartujer yg ngantar...isk3... (sambil geleng2 kepala)

KakiTangan said...

hehe. pernah terjadi kat aku gak.. tpaksa patah balik umah amik beg tetinggal

vidadarisakura said...

laa.pakai jak kain pelikat tu.
baru kool.
haha

Nat Salle said...

wahahhahahha!! nnt kalo ko balek umah sndiri dr kampong, jgn t'tinggal bini plak kat kg... sape nk anta kan?? :-))

herthought said...

pe salahnya berpelikat.kasi tergoda sikit makcik2 cleaner

ilazz said...

pegi je la kuliah pakai kain pelikat. gempak pe. len dr yg len. hehe..

hanis said...

dasat gak ko nyer short term memory lost...
wakakaka~

Milimilo said...

beg besar gabak tu pon bole tertinggal?haish la,ape je la yg kamu ingt mase blk aritu??

yanalolu'xx said...

hahaha.. menarik..

paiseh said...

sume awek cun tu punya pasal kan??
ish.. pompuan2...

A a D i I ? said...

haha.. kesian abg ipar ko...

Jard The Great said...

ahaha.. aku ingatkan dah ade pemenang... rupanye blom.. wakakaka..

Kapten Luffy said...

sabar... bawak bersabar

ucapan ini untuk abang ipar ko

StingRay said...

citah: sakan ko eh..

gurl: x sengaja beb...haha

kakitanga: ko steady lagi..leh patah balik...aku bas da habis..haha

vida: kena selak dalam kuliah mampos aku...haha

tisya: pos ada...hahaa

+_+: kena makcik cleaner tu blow aku dengan angin...dan jadi marylin monroe aku kt situ...haha

ilaz: jenuh aku nak cover kalau tgk awek cun kang..haha

hanis: dasyat dasyat.. =}

milo: aku pun x tau....haha

yana: menarik ko kata?..jenuh aku kena marah....hahaa

paiseh: awek cun tu x salah...ahha...=p

aadil: tu la..aku terasa bersalah.. =p

jard: teruskan klik.. =P

monkey: ha ha....dia memang tgh sabar.. =}

brat2104 said...

baiknye abg ipar ko.. sib baik abg ipar... err.. abg betul single lagi x? ;op