Wednesday, April 1, 2009

Kenyataan Yang Kamu Semua Terpaksa Hadapi

Lokasi: Sekolah Menengah
Tahun: 2000 (Form 4)

Aku bergeges ke makmal biologi....nak hantar buku projek..semua keja aku da siapkan....selaku pelajar cemerlang dalam biologi...aku kena kekalkan prestasi aku.....

Bila aku tiba di makmal..aku pun pegi ke bilik tempat cikgu-cikgu sains melepak kalau tak da kelas.....dan untuk pengetahuan kamu semua..... mereka semua adalah cikgu perempuan.....takda lelaki....

Bila aku tiba mereka semua yang terdiri dari mak-mak budak sedang bersembang sakan..ye la....waktu rehat kan...waktu makan....sambil makan sambil sembang.....takkan nak main hula hoop kot.....

Setelah bagi salam kat mereka yang terdiri dari cikgu-cikgu bio,kimia dan fizik tu...aku pun serahkan buku projek aku yang tebal-tebal tu...

Cikgu bio aku sambut sambil check buku tu....dan sambil dia check...cikgu-cikgu yang lain mula bersuara sambil melihat-lihat aku.....

"Budak ni muka dia manis kan?..."
"Ha'ah...nampak manis....memang boleh nampak...." sampuk cikgu lain pulak...












Aku tersipu-sipu....

13 comments:

~gUrL in pUrPle~ said...

kah kah kah... iyolah....
saya terima dengan hati yang tabah... =D

kotaklimasegi said...

uih..

statement cikgu yg sajer nak amik hati ko..

makwe joni said...

ish...aku heran btl r ngan tabiat ko yg suka memperasankan diri ni...

insaf r weh

p/s : che'gu2 kt situ tgh belek album r..diorang ckp psl bdk dlm gambar ..bkn ko labu....

KakiTangan said...

ko pelajar kesayangan cikgu tu ke? hehe

Jard The Great said...

erkk.... aku rase telinga ko mase tu tak abis korek kot..

bnyk taik telinga smpi silap dgr..

citah... perasan sungguh la boifren maya ko nih.. ish.. ish.. nasihatkan die pls! hahaha..

makwe joni said...

btl ckp ko jard..kucingmontel ni mmg perasan sungguh..
aku syak dye sebenarnye mengalami sindrom kurang puji-pujian...
jadi secara tak langsung otak beliau mula bertindak menghasilkan suara suara halus yg kununnya memuji beliau..

thoyol said...

mulai ari ni aku setuju yang ko sama dengan john hafiz..

haha..

Anonymous said...

woiii..
ta ole blah btoll..
mereka saje mahu mnyedapkan tlinge ko 2..
ta pon sbg adiah orn y 1st anta buku..
hahaha~~~

cik selamah kundang said...

xbley terima sbb aku tau rupa hang

Storyfazz..... said...

npak mnis sbb ko byak mkn gula dlu2 ahahahahahah

pink_butterfly said...

haii adik manis~~~


alamak tbalik la pulakk...


kih3...

StingRay said...

gurl: bagus bagus..=)

arfah: tak..mereka memang ikhlas.. ha ha ha

citah: x da album pun...ko bab reka cerita memang seronok..hhehe

kakitangan: satu sekolah sayang aku beb.... ha ha ha ha

jard:jard jard....apa nak jadi nih....

citah: sila terima kenyataan ini dengan tabah....

thoyol: john hafiz reka-reka...ni betul betul lah....hahhaa

lily: kamu juga....sila terima kenyataan ini dengan tabah.. =}

mooney: haha...ye ke?.. =}

storyfaz: aku tak suka makanan manis-manis.. =}

pink: macam mamak ja bunyinya..haahhahahaa

brat2104 said...

mak-mak budak mmg gitu.. sib baik dia x kata, "nak chup wat menantu ah!"