Wednesday, April 15, 2009

Radio Kepala

Lokasi: Rumah
Tahun: 1994



Dulu masa dekat raya....abang sulung aku bawa aku dan adik2 aku ke Sungai Petani....kami gi sana utk beli baju raya....nak dijadikan cerita bila beli baju raya jenama kiko dan kiki lala dapat radio free...ala...radio macam dalam gambar tu....peh..seronok bukan main....aku namakan dia sebagai 'radio kepala'....buka kumpulan radiohead aaa....

Bila sampai umah...aku pun pasang bateri....pakaikan kat kepala...pastu cari siaran...dah dapat dengar siaran radio..aku jadi seronok...lepas tu aku naik beskal..time tu aku nak pegi jumpa membe aku....nak tunjuk radio yang aku baru dapat tadi.....

Dalam perjalanan.....aku mengayuh beskal sambil mengesan sebarang isyarat radio yang lain....tengah sedap mengayuh tiba-tiba aku dapat signal yang amat jelas....mudah cerita...clear gila!...aku pun brek beskal aku dengan mengejut sebab aku tak nak hilang siaran yang clear tadi....basikal aku berhenti dengan mendadak.....













'Radio kepala' aku tercampak jauh ke atas jalan....dan berkecai di hadapan aku......

Hati aku sebak....

10 comments:

ijan said...

peh... benda alah ni kalo aku dapat time kecik2 confirm dapat watak suria perkasa hitam time main lawan2...

Anonymous said...

sadisnye~*sob*sob*

Milimilo said...

duh..tu la org tue salu pesan,jgn dok excited sgt,nnti msti kecewa..

terrarosa said...

kami peminat setia "orang berjalan" (walkman) Sony.
Tak kan Radio Kepala Sony mudah berkecai ?

Jenama Cap Ayam kottt..???

cik selamah kundang said...

huhu..tulah..ada niat kurang elok cam aku gk slalu...last2 camtu lah.nasib time kecik..kalo time besar..bhy

suya said...

jap.nak kesian ke takk ehh...;p

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

em siaran ape yang buat kau berhenti mendadak tu?
atau nama dia siaran ialah 'mudah cerita'?

Storyfazz..... said...

2 la...riak sgat nak mnunjuk kat org..sat je Tuhan dah trik blik..ahahahahah

StingRay said...

sultan: lagi panjang antena lagi naik syeh kan?...ha ha ha ha...

me: sob sob sob..

milo: hahah..aku stuju!.. =}

tera:cap lain...aku bagi contoh gambar ja...ahha..memang berkekcai beb...berterabur bateri...sob sob..

money: kalau time besar?... haaaha

suya: sila kesiankan saya ok.. =p

kakijalan: tak ingat la beb...yang aku ingat memang clear gila..haha

faz: manada riak ...manada.. =p

vidadarisakura said...

takziah..haha