Monday, April 27, 2009

Raspberry dan Roti Aiskrim


Setelah berminggu aku cari...dan bila jumpa plak time aku tengah pokai...akhirnya aku berjaya jumpa buah ni di kala poket tengah tebal....jadi aku tibai sekotak dan terus makan...sambil makan aku belek-belek buah ni dengan gaya paling jakun...tak pernah mak aku tanam raspberry nih..baru aku tau kenapa buah ni tak ada biji di tengah-tengahnya....nak tahu?...beli dan belek sendiri..hehehe.....akhirnya hilang rasa mengidam aku......



Rodi gardenia dan aiskrim vanilla adalah antara idea genius aku yang muncul ketika hari sedang panas...dan selepas makan nasi semalam.....dessert yang sangat simple dan berjaya membuat perut aku melompat-lompat keriangan....

17 comments:

Misya Idris said...

sedapnya!!

hanie said...

roti ngan eskem..
pehhh...mmg best la kl time panas2..hahahaha

OREOO said...

ahem..
inni soimun(sy sedang berpuasa)..
mlleh air liurku ini..

Anonymous said...

waahhh..aku nampak psp kat blakang roti tu...ag sedap~~hahahaha

momentinlife said...

owh.. aku pn bru beli resbery.. lg sedap kaler hitam.. =)

lg sedap klu ngan aiskrim resbery bru mantap!~

saya_busan said...

baki eskrem ko ade kat fridge umh aku..

Nadiah Suhaidi said...

tanam kat umah je buah tu? bia betol?

Unknown said...

sdp sdp sdp!

suka roti askem, askem perisa keladi~

paiseh said...

nape la gua tak terpikir resepi roti ngan eskrem tuh..
erk..kedai eskrem tutup kuwape?

Milimilo said...

xpernah mkn lg itu buah..jakunnye haku..huhu :DD

cik selamah kundang said...

wei..meningkat nafsu aku pagi2 ni nk mkn eskrem..ish

makwe joni said...

WEH.. X PHM R..CAMNE NK BUAT PERUT LOMPAT-LOMPAT KERIANGAN?

AJAR R WEH

Super Nia Hana said...

wahhh...mkn roti dengan aiskrim
mmg nostalgia

StingRay said...

tiger: betul..memang sedap.. =}

misz: haha..stuju stuju... =}

ooreo: haha...dugaannnnnn....

me:hhaha...amik la..membe aku punya.. =p

moment: soklan...apa kaitan raspberry dengan betik? =p

saya_busan: hoh...amik le kalu nak.. =p

nad: aku cakap mak aku tak penah tanam kat umah la...haha.. =p

olin: yang warna purple tu?..haha..stuju stuju..

paiseh: kalau kat seben eeii....24 jam....haha

milo: sila dapatkan di cawangan yang berhampiran...=p

mooney: weiii...orang arab kat padang pasir pun x makan aiskrim pagi2....haha..

citah: bila ko pregnant karang...ko suruh anak ko lompat2 dalam perut...hahaha

hana: stuju stuju.. =}

makwe joni said...

oooo..maknanye ko ni tgh pregnant r ye? blh peurt lompat2..uish..ko ni perempuan rupenye...

Jard The Great said...

ha'ah! gumuk la anda! ahahaha.. *ku gelak smabil mkn roti ais krim

brat2104 said...

aku rasa, tul gak apa yg hati waja tu ckp (post keluhan hati waja)