Thursday, April 23, 2009

Ananthan

Masa aku belajar dulu aku ada sorang rakan sekelas....nama dia Ananthan.....berbangsa india....dia ni boleh dikatakan alim lah dalam agamanya....mau tak alim...ko cakap ja..kuil mana kat area Melaka yang dia tak pegi.....kejap Asahan la..mana la.....dan Ananthan ni setahu aku....dia x sakitkan hati orang.....memang baik lah......anak kesayangan keluarga...anak tunggal la katakan....

Satu hari....aku tengah tido dengan nyaman....sedap gila tido....duduk hostel tingkat 9...kena lak angin Selat Melaka...peh...memang masyuk dasyuk....orang Melaka mesti tau kat mana Bachang kan?...kan ada apartment sebijik warna putih 14 tingkat tu.....haa..kat situ la aku duduk dlu...

Sedang sedap aku tgh tido tiba-tiba Ananthan kejutkan aku...

"Jamil....Jamil.......bangun bangun..."
"Ada apaa Anannnnn....." jawab aku dengan habis malas...ye la..tgh sedap tido orang kacau.....mau tak malas kan?.......

"Subuh.....subuhhh....." jawab Anan laju-laju sambil dia bersiap nak ke kuil berdekatan pada jam 6 pagi......




















Aku yang sedang bermalas-malasan di atas tilam secara automatik berada di dalam bilik air sambil memasang kuda-kuda untuk berwudhuk tanpa banyak soal.......

14 comments:

hanie said...

ananthan...?
pehh..sebijik nama bdk gantung diri kat sini dl..

~~insap terus ye...:P

ierma said...

pergh!
nih yg rasa nak tobat terus nih
hahahahaha!

makwe joni said...

herannn r..nape lah anan boleh kejut ko ngan sopan..kalau aku, aku jerit jek kuat-kuat samapi pecah gegendang tinga org tu..hah, baru r semangat nk bangun tdo..

Milimilo said...

hambek skali..pukol6 dah bgon g kuil..insaf lak aku dgr..aku salu subuh gajah..aiyok

terrarosa said...

bagus - bagus !
satu tindakan luar kawalan yang menyelamat maruah bangsa dan agama.




tapi esoknya... adegan yang sama ke yg berlaku ? hahaha..

momentinlife said...

bagusnya dia...

Kapten Luffy said...

dia pun ada semayang subuh?

kakaka

Myn ♥ Zugha said...

haha..teruk2..
mcm malu je..

ila ni said...

sebak.terharu.terima kasih ananthan.

jgn mamai ikut die pi smyg subuh kt tmpt die dah la

InaAchik said...

tetiba aku rase sgt insap... selalu jer subuh gajah... kengkdg terbabas trus. ade mase, sengaja x buat (tp sy dpt cuti. he3)

tp btol, gile haru kalo kamu wak mamai ikut ananthan g 'subuh'

Nat Salle said...

owh... ananthan 2 yg kejot ko suboh.. malu daaaaa...! wahaha~~ :-) pg besoknyer, dye kejot gak ker? hehe!!

cik selamah kundang said...

kalo aku terus terjaga tiap2 pg sbb suspek kt dia

StingRay said...

misz: anan ni baik.. =}

ierma: ha ha ha ha...

citah: napa le jahat beno ko ni?..aku heran lah..

milo:ko nak jadi gajah tak?...haha

terra: aku da x ingat dah.. =}

moment: betul betul betul...

monkey: x tau la aku..haha

zugha: malaikat pun geleng kepala tgk aku..haha

ila: haha...sampai sana kena calit dahi baru aku ada akai..

lena: buat aku iqamat kat kuil tu...mau kacau bilau diorang..hahaa

tisya: ntah..aku x ingat da..hahaha

mooney: tu nama dia fobia..haha

brat2104 said...

bagusnye dia... indah klu dia masuk islam kn?