Saturday, February 28, 2009

Missed Call pertama

Dulu masa aku baru dapat handphone.....aku memang teruja gila......masa tu aku baru sambung belajar kat matrik...mak bapak aku bagi hp supaya senang kalau apa-apa jadi bleh call terus....x yah pakai public...

Aku menjadi begitu teruja....ye la..ni le hp pertama aku....hp bapak aku sebelum ni aku tau main game ja...bagai beruk mendapat Sony Playstation....tak tahu apa-apa tapi teruja....ditambah dengan bengap bahasa inggeris sket...aku pun dengan kompiden menyelongkar menu-menu dalam hp tersebut....

Suatu hari.....ada bekas membe sekelas aku dulu bagi no dia.....budak ni pompuan....

dia memang cun...menarik...tertarik...kau memang dabommm........

Kebetulan pada masa tu aku belum penah kapel....aku pun dengan riang selalu jugak call dan sms budak sorang ni.....dia pun sama...call dan sms aku....semua panggilan berjawab....

Nak dijadikan cerita....satu hari.....lepas balik dari jemaah isya' kat masjid (ehem..ehem...)...aku pun buka laci meja study aku....nak ambil hp aku yang sedang dicaj......

Elok aku ambik je hp tu....tetiba aku ternampak ada 1 tulisan terpapar kat skrin....


"1 MISSED CALL"


Aku pun klik tgk details.....dan nama membe pompuan aku tadi muncul........

Aku melompat kegirangan dengan fahaman bahawa membe pompuan aku tu sedang rindukan aku dan beliau telah melakukan 'panggilan rindu' (MISS...????) .....

Kebodohan itu tidak bertahan lama apabila membe aku yang agak bertamadun maju sket menerangkan kepada aku apa itu 'missed call'.......















Aku kecewa......

18 comments:

hanie said...

nk nk wat "panggilan rindu" jgk la..
hahahahahaha

Debot said...

sedikit bengong la tp takpe tu zaman dulu. ha-ha

momentinlife said...

so funny..=D cmtu pn leh jd eh?
sorry, aku dh gelakkan ko slama seminit.. heheh

*klik pny klik, termasuk blog ko..

Cikgu Ije said...

hahhaa... boleh lak macam tu. huhuu~

panggil aku shEh said...

sangat sebal

.....

kirenye aku lg bertamadun dr ko!
hehehhe

eim Zeyleen said...

ish ish ish...
cm mangkuk jew..
haha..
but nice story la..

chromosome XX said...

اوه، ايت موڠكين زمان دولو2..
تاڤي سكارڠ كاو مست ماسيه مڠڠڬڤ ڤڠڬيلن دري ڬاديس ايدامن كاو يڬ تق سمڤت كاو جواب ايت سباڬاي "ڤڠڬيلن ريندو" دي..
ڤدحال كاو يڬ ريندوكن دي....

اييه،اكو سداڠ مراڤو كتيك تايڤ اين...

Atiey MN said...

hiks...miss-ed call ya? heehe

Anonymous said...

rupenye slame nih rmi la org rindu kat aku... oh terharu...

Anonymous said...

part g masjid tu ade sedikit riak ye... bkn sedikit. byk gak la... hahha!

Myn ♥ Zugha said...

wah..aku sgt teruja krn masih ade org sprti kau pd zmn trsebot..hehhee

makwe joni said...

......

anak buah aku drjh 1 pun x sekoman ko..

en_me said...

rindu ghitewwww.. ahaha

StingRay said...

misz: hehe....perli ehh... =p

beda: tu la...bengong ja aku rasa...haha..

moment: peh...x ingat ko gelakkan aku eh?...hehe..

ijechan: tu la pasal...buta teknologi...=p

sheh:wah wah...tak nak kalah...haha..

eman: hehe..mangkuk....talam..
pinggan...semua ada.. =p

chrome: ahh...ko memang suka merapu..haha...tu kan kebolehan ko.. =p

ati: ha'ah...haha...

top: ye la tu...haha..riak?..manada..normal la menda tu.. =}

citah: masa tu anak buah ko baru lahir...ha ha ha...

en_me: ha'ah...rindu giteww...haha...

Jard The Great said...

aku nk misscall ko jgak nih.. bole?

opaq said...

ceh....siot je....

boleh pakai ni..

cik penguin said...

haha. ksian, tp nak tergelak gak. =P

brat2104 said...

ko buat aku tersenyum.. masih kontek dgn dia yg rindukan ko tu?