Monday, February 2, 2009

Susu dan Epal

Lokasi: Dapur rumah
Masa: 1989 (awal tadika)


Kakak aku beli epal kat pekan....dia letak dalam peti ais....aku datang ke dapur sambil lari-lari manja......sampai ke dapur aku terus mintak kakak aku buatkan susu segelas...sebab tadi tengok iklan budak pompuan cun minum susu dalam tv...jadi aku pun rasa nak minum jugak...


Akak aku bancuh susu segelas.Aku buka peti tgk-tgk ada epal merah.Aku amik sebijik.Akak aku bagi aku susu yang dah siap dibancuh.


Sambil memegang susu dan epal aku nyanyi kuat-kuat...


"Susu dan epal baik untuk kesihatan!....susu dan epal baik untuk kesihatan!..." aku ulang-ulang banyak kali dengan kuat sambil buat senyuman yang paling comel.

10 saat kemudian....




















"APA KENA DENGAN KO NI HA!!".....sergah akak aku.....



Aku sedih....

6 comments:

Queen HaNa said...
This comment has been removed by the author.
makwe joni said...

hahaha..amek ko sebijik!pdn muke ko...hahaha.

kalau aku berada di tempat kejadian,aku hasut je kakak ko sekeh ko 3 x..

hahaha...

eliza said...

budak comel kna sergah..

norsaritanaini said...

memang patut kena sergah punnn...

Firol said...

Hohoho..sergah tu buleh membantutkan selera untuk menikmati epal dan susu haha

vidadarisakura said...

sumpah!
memang baik utk kesihatan..

lengkap kesihatan ko kena sergah tu..hee