Thursday, February 19, 2009

Siri Apa Aku Jumpa Bila Balik Kampung


Bila aku sampai awal pagi....menda pertama aku buat....aku ke dapur..cari nasi sejuk + ikan masin + sambal belacan....menda ni kat kampung ja baru sedap....kalau buat kat penjuru lain dunia..feel dia tak sama dengan kat rumah.....bapak pedas sambal belacan tu.... aku suka!



Pokok kelapa buah lebat....boleh dipegang begitu sahaja....



Kari putik pisang......peh....umpan ni ja + sambal belacan... aku dah 3 kali tambah nasik...



Pokok getah luruh daun....peh....



Lepat pisang bonda.....terbaik di semesta.....



Avocado kampung....atau dikenali ramai dengan nama buah putat....



Bila aku balik....ni leh kata port rasmi aku tido...dia punya selesa dekat-dekat nak sama dengan pelukan ibu-ibu....malam2 sejuk wooo kampung aku.....beruang kutub pun bleh mintak selimut....



Ni le cuaca kat kampung aku sekarang......kemarau....siang panas ya'amat....malam sejuk yarabbi.....pagi-pagi bila sembang kuar asap kat mulut......peh...rasa macam Legolas sekejap....




Aku rasa nak tanam strawberry lah kat kg aku...

8 comments:

Firol said...

mengamit kenangan sungguh entri hang ni...seronok suasana kampung..... tenang sungguh

ezzati said...

kmpung ko x kedah eh?

Op said...

hmm...bab mknn2 mmg btul bila kt kampung je bru sedap.
haih..bpe taun ak da x smpai kg ak..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe...

nak balik rumah lah bila tengok gambar2 nih..

betul!

kat rumah lah makan apa ja yang mak masak, memang tak ingat la diet..gila ah~

huhu~

hanie said...

asal blk kg..
mesti cr nasik sejuk kn..
hahaha

StingRay said...

firol: mau tak tenang..sekali balik lalu ja aku makan...tu tanda-tanda tenang la tu....dapat lak terjun air sungai..pehhhh.....segar....

ezzati: yep..di mana lokasinya...rahsiaaa.. =}

phikool: peh...main tahun tak balik kampung...memang terer...ko beraya mana?...haha...

jard: macam la ko timbang berat aku...jard jard..kamon jardd..kamon...haha..

zara: tips...balik rumah jgn pikir diet..bukan selalu leh makan masakan mak...dulu2 boleh la tiap2 hari makan....

misz: tu lah...sedap wooo...kena ngan sambal belacan yang pedas dan hooottttttttttt.......memang berpeluh....peh...

makwe joni said...

kpd pembaca en3 ni..tiada gambar kucing dlm en3 beliau kali ni sbb aku dh berjaya culik kucing beliau...

sekian trima kasut

~gUrL in pUrPle~ said...

kita xpena tgk buahtu... buah apa? buah putat... hmmm... taman putat indah & sungai putat adalah kat melaka...huhu