Wednesday, February 18, 2009

Mat Jan

Lokasi: Asrama
Tahun: 2000 rasanya..

Mat Jan sebaya dengan aku..cuma dia dorm lain....

Petang tu time prep kami study macam biasa....jam 3ptg memang da kena start study...

Warden aku masa tu mengajar budak sesi petang....so...asrama rasa macam 'aman' sket pada waktu petang....

Tup-tup masa aku tengah berkhayal depan buku teks...kelihatan warden asrama tiba-tiba balik mengejut....bawak keta bukan main laju....peh....aku da rasa tak sedap hati...

Turun ja keta warden aku terus tekan loceng....secara automatik semua bebudak berkumpul kat padang perhimpunan.....

Mat Jan dengan berkain pelekat....tunggang langgang turun beratur sekali...jelas sekali beliau tidur masa prep...




"Hang mai sini....hang mai sini....."

Mat Jan melangkah ketar-ketar setelah dipanggil warden....


"Hang study kat mana?..."
"Bawah sana cikgu..." cover Mat Jan sambil terketar-ketar....







PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! PANG!







Bunyi penampar jelas kedengaran....warden yang penampar tu aku tgk dah macam main badminton dan ping pong....penampar Mat Jan sampai terangkat-angkat kaki dia...

Mat Jan kantoi sebab tak study...














"Aku dah terkencing sket masa dia panggil td....." ujar Mat Jan masa warden dah blah...

5 comments:

makwe joni said...

mat jan..mat jan..ape lh nk jadi ngan kamu ni...

p/s : kalau aku jd warden, aku mmg bg can suma student tdo petang

chromosome XX said...

nseb baik citahrudin x jd warden..kalo x abeh suma students jd malas..pasai ada warden garang baru students takut n study..

opps,sorry abg stingray?huh..abg?haha
terambik lu pny posisi tuk jawab kat cik citah...

nseb baik bkn encik stingray yg kantoi..kalo x bkn setakat terkucil,terbesar mgkn jga...

hehe

Anonymous said...

wahahah! seb bek aku xduk hostel. boleh wat sesuke hati sesedap jiwa... wuuhhhuuu..!

kotaklimasegi said...

kalau nak ponteng dan tido waktu prep kene lah berpakaian kemas..

siap sedia kalau aper pun yg berlaku...

ahakz...

ezzati said...

garang gila warden...

sian kat jan...