Thursday, February 5, 2009

Charger HP

Lokasi: Bandaraya Batu Pahat
Jam:Dalam 6.30 ptg kot...
Tahun: Awal 2006.


"Bang....nak beli tak bang?....ni charger handphone...guna bateri...fleksibel...boleh bawak ke mana-mana...kalau masuk dalam hutan ke..camping ke...boleh guna menda ni utk charge hp...pakai bateri biasa ja......RM10 ja bang..." panjang lebar apek tu terang kat aku......

"tak apa lah ....saya tak beli kot.." jawabku dengan sopan sambil tersenyum manis....welll.....aku kan sopan.Aku terus menyambung makan otak-otak yang agak sedap bersama membe-membe aku....

Oh ya..apa aku buat kat Batu Pahat?...dulu aku praktikal kat sana..dalam 6 bulan jugak..aku praktikal kat KUITTHO...skrg da jadi UITTHO?...apa-apa je lah...masa tu aku menumpang kat umah membe aku kat Batu Bahat....so...sebelum balik rumah...minum-minum la kejap.

Petang tu membe aku bawak sorang membe beliau....disebabkan aku tak ingat nama beliau....biar aku gelarkan beliau dengan nama mat bedul...sebab karekter dan fizikal beliau sama macam membe sekolah aku....mat bedul....

Membe kepada membe aku tu agak kepoh....memang aku nak tergelak ja dengan lawak-lawak serta aksi-aksi tangan dan bahasa tubuh yang dia buat....bleh tahan mamat ni.....

Ok...lepas brader yang jual charger tadi blah.....mat bedul pun mula mengeluarkan buah fikirannya tentang produk tadi.....

"Apa la...barang camtu pun jual....kalau aku jangan harap aku nak beli....barang ntah hapa-hapa....tak canggih...kualiti tak ada....bla...bla....bla..." ngomel beliau agak panjang.....jelas sekali....beliau memang tak berminat dengan produk tersebut....aku hanya tersenyum sambil kunyah otak-otak....


Tgh seronok sembang-sembang.....tiba-tiba aku ternampak apek yang jual charger tadi dalam perjalanan pulang....beliau nak melintasi belakang aku.....dan tiba-tiba jugak aku rasa nak beli charger tadi....ala..baru RM10.00 kang kalau tak ada karan leh gak aku charge hp aku dengan riang-ria......getus hati aku....


Aku angkat tangan...mintak satu....setelah test beberapa kali dan berpuas hati....aku bayar duit.....apek tersebut cakap terima kasih dan terus blah.....


Mat bedul pandang aku......dia mintak nak tgk....aku pun bagi kepada beliau kejap....


















"Ooooooo....bagus barang ni.....kalau aku beli best ni...boleh charge hp kat mana-mana....hebat....bla bla bla...." panjang beliau memuji-muji produk tersebut dengan muka habis serius......

8 comments:

hanie said...

ha.ha.
mesti dia nk beli gak memula..
tp malu.. :P

Op said...

haha..pe kte amik charger tu ketuk skit kpale dye.
td punyela ktuk

vidadarisakura said...

cuba tolong sampaikan salam ai kepada beliau.
timakasih!

kotaklimasegi said...

mcm lalang...

kejap kutuk.. kejap puji..

Noli said...

ni lagi sorang kaum kerabat yg sengal..hahahahha...

Jard The Great said...

tujuan entri nak kutuk mat bendul ker?? kesian die.. huhuhu..

eliza said...

kalau aku..aku tak kasi dia tengok...haha

brat2104 said...

dia ada stml.. short term memory lost. lpa apa dia ckp td..