Thursday, February 19, 2009

Kerunsingan Pelajar Sekolah Rendah

Lokasi: Kawasan Sekolah Rendah
Tahun: 1991 (Darjah 1....rasa-rasanya....tak ingat dah la...)



Rumah aku dengan sekolah tak jauh.....kalau kuar dari pagar rumah...dah leh nampak kawasan sekolah....kira-kira 100 meter jaraknya...sebab tu rekod kedatangan aku memang cemerlang.....

Tiap2 tahun dah naik bosan aku naik pentas amik hadiah untuk anugerah kedatangan penuh ke kelas......tu tak termasuk hadiah terbaik mata pelajaran la...hadiah dapat no.1 dalam kelas la...hadiah pelajar kesayangan guru-guru perempuan bujang la.....hadiah pelajar paling hensem la....senang cita aktiviti amik hadiah dah jadi rutin aku masa tu....

ok...aku tak nak riak.....kita sambung cerita...

Aku suka ke sekolah awal pagi....ye la..dah dekat....jalan pun rilek-rilek....nak lari-lari pun mana ada anjing yang nak kejar aku....kampung aku takda anjing....babi hutan ada la..tu pun duduk dalam hutan....kenapa?...dah nama pun babi hutan.....


ok...ok....aku tak nak melalut lagi...mari kita berbalik ke cerita asal...

pada suatu hari..


Membe : "Legolas...apahal ko datang sekolah awal-awal?..rumah dekat ja....kalau aku la....mesti aku datang lewat-lewat....leh rehat kat rumah dulu..."


Tak lama selepas tu aku pun tak datang awal lagi...aku cuba untuk bereksperimentasi dengan habit yang baru..iaitu datang 'lewat sikit' ke sekolah...kira ngam-ngam dekat loceng nak bunyi.......


Membe :"Legolas....apahal ko datang lewat?...rumah dekat....tapi datang lewat..kalau aku la...mesti aku datang awal-awal...leh gi makan kat kantin.....pagi-pagi lauk panas...."















macam lahanat.....

18 comments:

makwe joni said...

sape member ko tu? meh sini aku sekeh kn...tak pun campak sungai je..ckp mcm lalang ditiup hangin je

makwe joni said...

aku agak member ko tu sebenarnye jeles meles ngan ko sbb umah ko dkt ngan sekolah..jd itu slh satu usaha dia nk menjatuhkan ko

makwe joni said...

hah...pdn muka ko..aku nk komen byk2 utk en3 kali ni...hahaha

makwe joni said...

"hadiah terbaik mata pelajaran la...hadiah dapat no.1 dalam kelas la...hadiah pelajar kesayangan guru-guru perempuan bujang.....hadiah pelajar paling hensem la...."

kesimpulan : buleh jalan!!!

StingRay said...

citah: apa la masalah ko nih...x paham aku.... ha ha ha... dengki aku tak habeh-habeh....

makwe joni said...

la..dh ko bg ruang untuk aku komen,
aku komen r byk2..x de pun ko ckp sorang buleh komen sekali je..kn?kn?

hahaha..

makwe joni said...

Tahun: 1991 (Darjah 1....rasa-rasanya....tak ingat dah la...)

kesimpulan : 1991 mmg ko darjah 1..x de dakwa dakwi lagi

makwe joni said...

babi hutan ada la..tu pun duduk dalam hutan....kenapa?...dah nama pun babi hutan

kesimpulan : kampung aku pun de babi hutan...buleh r knlkn babi hutan kg aku ngan babi hutan kg ko

makwe joni said...

elleh legolas kunun..mana jamil td ? cheit...

Jard The Great said...

hahaha...

aduss.. lawak ar si citahrudin ni..

pssstttt... beria-ia nak amik perhatian en stingray je nih.. =p =p

adakah kerna aku yg promote?? hmmm.....

makwe joni said...
This comment has been removed by the author.
makwe joni said...

jard ; aku rs aku dh bjaya menyemakkan pandangan mata kucingmontel dlm situasi kali ni

StingRay said...

dua kanak-kanak perempuan yang memeningkan...

makwe joni said...

2 kanak-kanak perempuan? mn? x nmpk pun

~gUrL in pUrPle~ said...

Hm... xsemua orang akan setuju dengan kita, walaupn kta telah cuba yang terbaik...
Jom kita recall balik citer ayah, anak dan keldai...

for english version
http://www.rickwalton.com/folktale/50fabl46.htm

untuk versi melayu
http://chitchatxpresif.com/remaja/?p=13

sekian sahaja untuk lecture kalini... semoga berjumpa lagi... hehe=p

kotaklimasegi said...

mmg lahanat member ko tu...

entah aper2..

StingRay said...

jard: jarddd...jardd...x abeh2 dengan spekulasi ko nih...


gurl: betul betul betul....(sebut gaya upin ipin)...hehe..


Citah: hoh...banyaknya komen kamu...nampaknya aku ada peminat fanatik...rasanya aku perlu berjumpa dengan maikel jeksen dan berbincang dengannya langkah untuk menangani peminat fanatik.. heheheheeee.....

makwe joni said...

nawaitu aku ms bg komen byk2 kt ko adlh utk menyemakkn pandangan mata ko shj..hrp maklum

sekian trima kasut