Tuesday, February 24, 2009

Nakal-nakal...

Lokasi: Atas beskal tua..
Masa: 1988 (dalam umur 4 tahun rasanya menda ni jadi..)


Aku duduk di atas bar besi basikal tua....ala..dekat2 handle tu...sambil tu aku pegang tengah-tengah handle...rasa macam beruk pun ada....

Abg aku (baru berumur dalam 14 tahun masa tu ) dengan tenang mengayuh beskal tadi....kami bergerak dengan tenang....misi ke kedai untuk beli nestum adik aku yang baru berumur setahun mesti dipenuhi...selaku abang yang baik la katakan.....

Kami berdua tiba di satu simpang....ke kiri untuk ke kedai Karim.....ke kanan untuk ke kedai Che' Haji.....

Tiba-tiba abg aku pusing ke kanan.....aku yang dari awal tadi dah pasang angan-angan nak ke kedai Karim yang banyak mainan tu mula memberontak....aku pusing handle ke kiri.......abg aku pusing lak ke kanan balik..tak nak kalah....


Aku pusing ke kiri........abg aku pusing ke kanan....aku pusing kiri.....dia pusing kanan.....
















Kami masuk dalam parit seberang jalan.....

13 comments:

Firol said...

hahah...Memang le hang ni....

kotaklimasegi said...

Hahahahahaha...

Ader lumpuh + air parit + sampah tak dalam parit tu?

DramaQueen said...

tahniah...
kerana ke parit..

lengkali, dengar cakap abang..

hua hua hua..

misi berjaya tak? beli nestum adik.. sian adik ko..

Wizza said...

hahaha..lawak la
masuk longkang
best x?

eiks..ko ni. tu la nakal sgt

ilazz said...

tahun 88 akak swet sebenteen ko. wuuu.. indahnyer donia masa tu..:P

chromosome XX said...

yess! ko jatuh..
sakit kan?
hahaha(gelak jahat kat ko!)

Nat Salle said...

wahahhaahah!! t'golek2 ak gelak bace entry ko ni... so, next tyme org ckp kanan, kanan2 la... jgn degilll!! kahkahkah!!


klaka3...tahniah! masok parit...

dinosour --- said...

kenapa jatuh parit jewk??
kan besh klu jatuh kat jln dlu,
then golek2 smpi berdarah,,
then trlnggr lembu,,
n lembu tersepak masuk dlm parit..
itu br masyuk!!


p/s:adeyhhh...kijamnyew aku..wawawawa

StingRay said...

firol: hehe...ko dlu tak penah wat camni?

arfah: parit tak da air...lega.. =}

gig: mesti la berjaya...haha..beli nestum pastu aku tumpang makan sekali..

queen: best gak..haha..

ila: auuuww....aii masa tu kan baru sweet 4...haha

chrome: aku sempat lompat..haha

tisya: x da simpati utk aku?..sob sob...

zawana: sebab lembu x sempat bangun..diorang duduk jauh dari aku...haha...

makwe joni said...

tahniah lah kepada beskal tersebut kerana berjaya memparitkan ko..tp kesian kt abang ko..

Jard The Great said...

pandai ko ek??

letak blog owner approval plak daa..

hahahahah....

lawak la nko nih...

hahaha..--> aku tgh gelak tak ingat dunia nih..

Firol said...

ada la jgak,tapi lain gaya // biasa la......zaman bebudak..zaman yang kite tak nak cepat berlalu

brat2104 said...

basikal tu apa kabo lepas jatuh dalam parit?