Tuesday, February 17, 2009

Makcik Nakal...

Lokasi: Rumah Taman..
Tahun: 2005 kot...
Waktu: Jam 2 ptg...gila panas...terik semacam..



Aku merenung luar rumah.....kelihatan cuaca sangat panas....dan di depan rumah aku ada sederet lot rumah teres yang sedang dalam pembinaan....kelihatan juga pekerja-pekerja indon yang sedang bertungkus lumus menyiapkan kerja-kerja pembinaan.....aku sangat kagum dengan kegigihan dan kekuatan serta ketahanan badan mereka yang boleh kerja time panas-panas camni......

Aku menyambung proses peninjauan aku.....tup-tup kelihatan sebuah gerai baru dibuka di tepi jalan....agak jauh dari rumah aku..tapi masih kelihatan dengan jelas....

"pekena air yg makcik tu jual best gak neh... " ujarku dalam hati....

Nak naik motor malas plak...kena amik kunci kat bilik aku kat tingkat atas...so ada sebuah beskal kat umah aku.....jadi aku amik je beskal tu......

Aku berkayuh laksana Lance Armstrong. Kayuhan yang sangat bertenaga.....dengan hanya berseluar lusuh....dan berbaju kemeja yang aku main sarung.....aku kelihatan seperti Legolas yang macho...

Setelah tiba...aku lihat makcik tu ada jual keropok...air sirap..oren dan sebagainya....

Makcik tersebut melihat kedatangan aku....dan beliau cuba beramah mesra dengan aku....

"Adik nak beli air?....Penat buat rumah ya?......" sapanya dengan ramah sambil menyangka aku adalah sebahagian dari pekerja yang sedang bertungkus-lumus membina rumah di taman tersebut........



















Aku rasa makcik tersebut tidak pernah melihat muka Legolas.....
.....
...
..
.

14 comments:

DramaQueen said...

legolas?

wakakakaka... ai rasa macik tu
ingat yu ni hendon wat umah kot
sape suh main sarung jer baju..
kan dah "letih wat rumah"

ekekekeke...klakar la yu ni..

kotaklimasegi said...

aku rasa ko patut sedar bahawa ko dan legolas..

jauh panggang dari api...

haih..

aper perasaan ko time tu?

makwe joni said...

kahkahkah..gelak guling-guling...kena ko setepek!!!

to makcik jual air : 'wa caya sama lu!!!"

vidadarisakura said...

weh!!

aku maw minta sain sama macik tu!
sebab berjaya mereveal identiti ko yg betul


kakaka!!


muka indon rupanya!bajet legolas!
kakakaka

Op said...

apa ni bro muke cm indon kontrak ni..haduih..hmpeh la mk cik tu.

chromosome XX said...

hahaha..
ada bakat jadi indon keja kontrak wat umah..
hehe..
agak2 kalau muka indon tapi org m'sia...tulis siap2 kat baju cmni..
"im a malaysian"
okeyh?
p/s: hari i tamau tulis jawi dah...

Jard The Great said...

hmm... aku setuju dgn seme komen org kat entri nih..

muka ko mmg ada mcm ala2 indon giteww.. haha..

StingRay said...

gig: kecewa aku...sob sob..

arfah: aahh..dengki dengki..kecewa baii...

citah: setepek??????....

vida: muka ariel peterpan nihh..

phikol: dia jeles..muka laki dia x macam aku..haha..

chrome: napa x nak tulis jawi? =p

jard: hehe...ko tau kenyataannya kan?...aku hensem kan? kan?

~gUrL in pUrPle~ said...

hahaha... ada rupa indonker?
hahaha... lawaklah...
jap.. pk... ada ke ek?
hahahaha.....

Firol said...

huahuahua...lawak ahhhh..mcm siot..sah mkck tu mempunyai deria penglihatan yg amat tajam dan tepat

shikin's said...

hahahahahahahahahaha...
makcik tu dok mane ar?
nk mintak sign.....

Anonymous said...

kan btol aku ckp... die ni perasan. hahahah! aku xdengki... tp ko xleh trima hakikat. :P

Anonymous said...

Stingray, dulu ada kawan kita tgh menyapu depan rumah dua tingkat dia dengan pakai t shirt, seluar dan sekap rambut. Ada satu salesman lalu tanya dia,"Bik, bapaknya ada di rumah?", terus kawan kita cakap,"Enggak ada". Waktu yg lain dia pakai kemas kemas pergi hospital, guard kat situ ingat dia doktor.

Ummi

brat2104 said...

siyes nk kenal makcik tu =p