Wednesday, February 18, 2009

Kriss Evo

Semalam aku pulang dari kerja dengan santai.....seperti biasa...gaya tunggangan aku persis Norifumi Abe, mantap seperti Rossi dan berkarisma laksana Legolas menunggang kuda...


Sampai area Bukit Jalil...jalan tiba-tiba 'jam'.Aku amik lane kiri..cilok sana sini..cuba melepasi kesesakan yang berlaku....


Tengah cilok-cilok....aku nampak di depan sana ada macam banjir...ni mesti longkang tersumbat....air naik agak tinggi...dalam 3 inci aku rasa....semua kereta yang sampai situ bawak slow-slow...ye la..tak nak air terpercik.....aku pun bawak slow-slow jugak.....


Elok sampai tengah-tengah kawasan banjir.....yang kedalaman lebih kurang 3 inci tadi.....tiba-tiba enjin motor aku mati.....


Mereka yang berada di dalam kenderaan mula tersenyum memerhatikan aku yang sedang gigih menghidupkan semula kriss evo dengan kasut yang dah lencun dalam air.....


cilakak....tak pernahnya kriss evo aku mati enjin camni.....




























sampai di rumah aku kira duit dalam tabung......



nak beli kereta lah!

4 comments:

makwe joni said...

mmg kalau nawaitu nk belagak konpem kita akan t'jebak dlm situasi memalukan..ciss..

aku syak kriss evo ko ni dh b'konspirasi ngan wdd 4620 aku dulu..

~gUrL in pUrPle~ said...

alah siannyer..
belilah... duitkan dah banyak...
keperluantu, bukan kemahuan... hehe

chromosome XX said...

tabung dah penuh?
kalau x cukup wat bisnes mau?
bg komisen skit kat mu..

Anonymous said...

yeay! boleh aku tumpang. hahhaha!