Sunday, March 7, 2010

Sepetang Bersama Pakcik Teksi

Lokasi: Dalam teksi yang bergerak.
Tahun: 1999 (Form 3)

Petang tu,aku tunggu teksi untuk ke asrama.Setelah menunggu,akhirnya ada sebuah teksi datang.Aku tahan dengan penuh sopan.Selesai masukkan beg dalam bonet teksi,aku bergegas masuk dan duduk atas tempat duduk dalam teksi.Cadang nak duduk atas bonet depan teksi tu.Mesti seronok kalau dapat duduk.Boleh kena angin laju-laju kat muka macam naik feri kat Penang.

Teksi tadi mula bergerak.

Tengah sedap melayan blues,tiba-tiba di hadapan aku ada dua orang budak nak melintas jalan.Dari gaya mereka,nampak takut2.Tiba-tiba sorang dari mereka berlari melintas.Sampai kat tengah-tengah jalan,tiba-tiba dia lari patah balik.Gayat rasanya.

"Lintas ja la.Kalau mati,mak kau buat lain nanti." bebel pakcik pemandu teksi tadi.







Notty kan pakcik teksi tu?

13 comments:

Nazz@Purple said...

Erm nak marah pakcik pemandu teksi tu ke..nak marah budak tu yg tak reti lintas?

zonaku said...

memula terkejut ngan budak2 tu, lps tu tkejut ngan statement pakcik tu..........

brat2104 said...

bak kata pakcik tu.. nak lintas, lintas je la..

bila dia tunggu2 orang ingat dia xnak lalu.. org laju la.. pastu dia melompat depan kereta. mana org x sakit hati?

Mimie.Candy Cane said...

adessss...tibe2 aku rasa nak jentik pusat pakcik tu

kuyam said...

hahaha..selambe gila pk cik teksi tu.tp btul wut.hahaha! :D

Lazyf said...

molot pcik teksi tade insurans....

Hasrul Rizwan said...

gua rasa terkesan dengan statement pakcik tu? macam mana dia tau mak budak tu nyer rahim tak ikat lagi.dan macam mana dia kompom mak budak tu bukan janda. gua terkesan amat!

ezzati said...

pakcik kejam

limauais said...

ish2.budak zaman skarang..xsyang nyawa betoi.langgar betoi2 bru tau,,ngeh2..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

haah..cam lahanat je..hahah

Anonymous said...

mulut pakcik takde insurance takaful ke?

PeDoT said...

erk.. itu macam pon ada ka..

Yatre Hayati said...

aku baca entry yang ni smbil gelak guling2..sape yang kelakar sebenanrnya..pakcik ni ker ko??