Tuesday, March 30, 2010

Dialog Masyarakat Marhain 25

"Aku tengok ko ni..lembik la Mat."
"Lembik?"

"Ye.Senaman kurang.Balik keja rehat je kat rumah."
"Kan aku ada joging jugak.Kira ok la tu."

"Tak boleh.Ko kena serius sikit.Tgk macam aku,pegi gym,jogging,senaman selalu.Baru badan sedap.Ketul-ketul macam aku."
"Ye la..badan ko kan hebat."

"Itu la ko..kederat ada,bukan nak guna.Badan tuhan bagi ni,kita kena la jaga.Baru tuhan sayang."
"Ye la tuu..."

"Sikit-sikit Ye la ye la...malas nak melayan aku la tu.Nasihat sikit bukan nak dengar."
"Harap badan je gagah...nak solat 5 waktu pun payah ko tu,sibuk ke gym ja kejanya....celah-celah mana tuhan nak sayang balik kat ko.Berat sangat kot solat tu dari besi kat gym."




Sepi...




"Kami solat jemaah dalam gym lah!"

4 comments:

Unknown said...

Berat siot bundle.. eh dumble tu.. :D

Ahmad Belia said...

pengalaman gua masa main angkat berat dulu memang susah gak nak angkat takbir...tangan berat...

White Bird said...

aduh menusuk siot .. kwn terbaek

miss nina said...

uhuk... pedasnya cili ni, jamil :)
apapun, ini entri reminder utk semua