Monday, March 22, 2010

Polis Trafik

Aku memandu dengan tenang.Tenang macam air kat dalam mangkuk tandas.

Tengah sedap drive,aku tiba di lampu isyarat.Lampu merah dan aku berhenti.Tiba-tiba aku nampak di sebelah kanan aku ada 2 orang polis trafik berhenti tepi jalan.Polis ni naik motor besar.Ala,motor macam dalam cerita gerak khas ngan cerita Roda-Roda Kuala Lumpur(betul ke tajuk dia macam ni?) tu.

Disebabkan aku pemandu yang berhemah,aku tak risau sangat.Tali pinggang semua setel.Road tax pun belum cukup setahun jagung.Aku check semua benda yang boleh buat spoil kalau dia tahan.Semua clear.Cantik.

Lampu bertukar hijau.Aku bergerak.

Aku menghampiri 2 orang brader polis trafik tadi.Masa dekat nak sampai tu,aku setting muka manis-manis.Kalau buat muka ganas karang,kena tembak pulak.Sakit jugak kalau kena tembak walaupun peluru dia kecik ja.Nak-nak lagi kalau kena tembak kat ibu jari kaki kiri.Susah nak main teng-teng dengan anak buah kalau balik kampung.

Aku tidak dihiraukan.

Pelik.Selalunya polis trafik ni akan tengok-tengok kereta yang lintas depan diorang.Ni bukan setakat tengok,jeling pun tidak.Yang herannya dua orang polis ni dok sengih-sengih.Aku tak tahu la pulak apa diorang dok sengih kat seberang jalan.

Aku teruskan perjalanan.Sampai hujung jalan,aku buat u-turn.Salah jalan la pulak.Aku patah balik ke arah 2 orang polis trafik tadi.Mereka masih lagi senyum.Berdiri nak macho-macho.Aku naik hairan apa menda diorang buat kat situ.

Aku pandang ke arah seberang jalan.










Kelihatan sekumpulan krew penggambaran sedang fokus kamera ke arah 2 orang polis trafik tadi yang sedang berdiri di tengah-tengah panas terik.

Sibuk berlakon rupanya.

Benci.

7 comments:

Unknown said...

diorang pun wat part time woooo...hahahah

White Bird said...

ooo patutla..

berdrama rupanya..

Anonymous said...

tu mesti pelakon2 roda2 kuala lumpur..hahaha

Siti Nur Aminah said...

hahaha......dorg setting bedak tbl x

Jasni™ said...

kat wangsa walk ke woi?

Lazyf said...

PS ko konpem enteprem dlm Roda-Roda KL nnti...hahaha

StingRay said...

o: pelakon pakai baju jpj rupanya.haha

white:sungguh.haha

life:tak tau la.nak kata police story bukan.haha

aminah: mesti la baiii...hahaa

jasni: ha'ah..ko pun nampak gak ka? mana baju komando woi.haha

lazyf: aku mintak-mintak tak masuk.haha