Tuesday, March 23, 2010

Eksiden

Aku tgk sekarang ni,banyak betul berita pasal eksiden.Berita pasal makhluk asing ka,takda pulak.Habis-habis kuat pasal pendatang asing.Apa?Persamaan pendatang asing dengan makhluk asing? Depa takda MyKad kot.....hahahahahapacrita? (bajet klakar).

Ok...kembali kepada topik asal.

Dalam berita kemalangan tu,aku baca ada yang tercampak keluar dari kenderaaan.

Nasihat aku,masuk ja dalam kereta,pakai la tali pinggang keselamatan tu.Jadikan sebagai kebiasaan.Jangan pakai sebab nampak polis ja.Beli kereta mahal-mahal.Rugi tak guna.Lain la kalau korang beli kereta jenis pakej yang tak ada tali pinggang keledar dengan signal.Sebab banyak jugak aku jumpa kat jalanraya jenis tak pakai tali pinggang keledar dengan jenis tukar lorong tak tentu hala.Signal pun tak bagi.

Apa? Maikel shumeker pun tak bagi signal masa lumba? Tampar nak?

Jadi,masuk dalam kereta tu,biasakan terus pakai tali pinggang keledar.Kalau eksiden,kalau dah ajal ke,badan rosak teruk je....kurang-kurangnya korang dah cuba lindungi diri sendiri.Takdela dok rasa menyesal pulak sebab tak pakai tali pinggang keledar masa dok lepak atas katil sepital.Lagi haru jgn dok menyesal dalam kubur.Tapi kalau masa kat sepital tu,nurse atau doktor lawa-lawa layan korang,kira sedap juga tu.Lagi sedap tup-tup jadi bini terus.Kalau korang perempuan,kira jadi laki korang la.Jangan dok buat pesen kawin sejenis.Aku gedumbek laju-laju karang.

Tapi,kalau masuk dalam kereta sebab nak ambil kunci rumah yang tertinggal tu,jgn la pakai tali pinggang keledar.Tampar lagi kang!

Ok...babai.










Pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan khas oleh...hapacrita?

14 comments:

Nazz@Purple said...

Pesanan akan diingati..huhuhu

Nur Hafiza Rahsid said...

waaa.
tampar2
:))

Pett Suhaimi said...

Kalau tak dengaq pesanan ni,kasik tibai dgn tali pinggang kulit bewak satu kali.

Anonymous said...

baggus btol ingatan tulus ikhlas ko ni

Aku said...

Baik Tuan!!

farwalis said...

aku rasa idea ni boleh guna wat iklan komersil proton atau perodua ni.


lagi lagi part yang masuk kereta ambil kunci tak payah pakai tali pinggang..kahkahkah

Misya Idris said...

bagus bagus!

brat2104 said...

betul3.. ramai tul x suka bagi signal bila nak tukar lane.. nak kata nak jimat bil elektrik, rasanya lampu kereta xde bil letrik. dasar perasan bagus!

Lina Awie said...

kt area aku nie bnyk gk yg jenis xreti gune signal..xjumpe carik kot...
hehe..pnh kne tegur dgn polis trafik sbb lupe pkai tali pinggang keledar tu..kantoi!!!

crazy_labelle said...

ko laksanakan x?

TAF World said...

alamak.. kenapa yek posting article mcm nie.. tak pe lah kita try komen yek..

rasanya akan terus pakai tali pnggang keledar kan kalau dah masuk dlm kete sbb warning signal akn snts berbunyi selagi kita tak pakai..

Signal tu tak boleh nak kata apa la.. kalau mentol lampu signal tu terbakar, mana driver tu tahu.. tak boleh nak salahkan driver tu jugak..

Ann said...
This comment has been removed by the author.
Ann said...

pg td aku pn dh nek geram, aku dh bg signal nk msuk lorong...leh lak ade moto blkg nk potong belah kanan...nsb aku tak smpt nk msuk lg..kalo tak, dh bertembung kot..

Lazyf said...

SYMP...