Thursday, March 4, 2010

Menonton Video Tape Bersama Keluarga

Lokasi: Ruang Tamu Rumah
Tahun: 1996

Pada satu petang yang hening dan kacak,tiba-tiba ada saudara-mara aku datang melawat.Biasa la,kalau rumah tu ada anak teruna kacak dan hensem,orang akan selalu melawat.Mungkin datang untuk 'booking' mana-mana calon yang berkenan nak buat menantu.Dalam kes ni,aku lah si teruna tersebut.Meriah jugak la ruang tamu rumah aku bila diorang datang.Kiranya ramai la kat ruang tamu pada masa tu.

Masa diorang datang tu,aku tengah menonton cerita 'God Must Be Crazy'.Ala,cerita orang asli tu la.Kelakar yarabbi sampai aku gelak keluar air mata.Kalau korang tengok aku gelak masa tu,sumpah aku kelihatan sangat comel.Banyak kali jugak aku ulang tengok cerita ni.Dari filem pertama dia..sampai filem ke-3 yang dia mengembara sampai ke Hong Kong tu.Kiranya sampai buleh hafal jalan cerita dan lirik.Maaf,bukan lirik,dialog.

Berbalik kepada cerita tadi.

Tengah sedap-sedap tengok,tiba-tiba sampai kepada babak kain heroin dalam cerita tu terselak.Ala,kan diorang camping tepi sungai sebab kereta rosak,pastu baju pompuan tu terselak naik sebab sangkut kat tali apajadah ntah.Kiranya nampak la pakaian dalam perempuan tersebut.

Disebabkan masa tu ramai orang kat ruang tamu,mana best tengok ramai-ramai.Malu la aku kan? Kalau tengok sorang-sorang boleh jugak layan meleleh air liur.Lagipun aku kena jaga air muka mak bapak aku jugak.Selaku anak soleh dan kacak,aku pun terus 'fast forward' babak tadi laju-laju.Maklumla..masa tu guna video tape.Mana ada butang 'next'.

Aksi aku tadi diperhatikan oleh mereka semua dengan tekun.






"Jamil ni bukan nak tengok benda-benda macam ni.Sebab tu dia 'forward' laju-laju." ujar bapak aku kepada sedara-mara yang lain dengan bangga.

I'm sorry daddy,I never meant to hurt you.

15 comments:

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

dedy tak tau..jamil layan sorang2 die wt freeze kt part tu..hahhhahaahah....!!!

hanie said...

cerita tu mmg crazy!

hahahah~

Anonymous said...

ala..ko berlakon je

Hazzy Ishak said...

wrong timing lah..

Imma Yusri said...

Jamil kunun baik... xtahan...!!!

crazy_labelle said...

sbb ko bernafsu dgn lelaki je kan... xyah la nak cover2... i'm open...

jasjamal said...

ko memang menantu pilihan;D

paiseh said...

kalu gua, gua buat2 tido je~

MOFASAD said...

hahahaha!!!!!!!

noorafzan.blogspot.com said...

macam penah layan je cite nih..haha~

ada said...

hahahahahahahaha,.,

pakcik!!!! jamil bukan purak2 ja tu..

am3r said...

mesti jamil dah hafal kan minit ke berapa part tue wakkaka

lavidalabelle said...

'jamil' tu nama sebenar dlm ic eh?

haih kalau gay pun gatal inikan pulak yg bukan gay xD

eNaSaN said...

huhuhu lakoNan kaMoo classs giTu..hehehhe

StingRay said...

kakuna: wah wahh...hahaha...=p

hanie:haha..betul..keras perut aku.

life: well...hahaha..

hazy:potong stim betul kan.haha

naima: aku baik baiiii..hahah

crazy: nak kena penampar? hahah...=p

jas: welll..u know me....hahaha

paiseh:hahah...tak sempat beb.

farid: =)

noor: cerita pakai cawat.haha

ada: shhh...! =)

amir: mesti la weh! =)

iam: rahsia! hahaha..=p gay?

enasan: wellll...haha..=p