Monday, March 22, 2010

Kenduri-Kendara

Aku pergi makan kenduri wiken bebaru ni.

Lauk boleh tahan sedap.Lauk daging masak itam,sayur,dalca,ayam dan buah tembikai.Disebabkan aku lapar,lepas jumpa pengantin,aku pegi terkam arah nasi.

Aku ambil nasi sikit,pastu letak lauk banyak-banyak.Aku memang suka daging masak itam.Sayur aku tak amik,sebab aku tgk sayur dia dah kecut sikit.Datang lewat ada hati nak ngomel pulak.

Dah amik lauk,aku pun makan sambil senyum-senyum.Lauk dia sedap yarabbi.Aku suka betul masak itam macam tu.Tengah sedap-sedap makan,tiba-tiba aku nak lap mulut.Nak lap mulut tak boleh pakai kain alas meja.Kena pakai tisu.

Aku ushar-ushar,tgk-tgk ada nampak tisu kat meja sebelah.Aku bangun pegi amik tisu.Aku bangun laju-laju.Dah amik tisu,aku pergi ke meja aku balik.Balik ke meja juga secara laju-laju.Sayang tinggal lauk lama-lama.Lapar.








Kelihatan mamat yang bertugas sebagai tukang angkut pinggan tengah bawak pinggan nasik aku pegi letak dalam bekas pinggan kotor.

Demmit.Potong selera betul.

Aku minum air laju-laju tanda merajuk.

9 comments:

Misshy Innz said...

esh.
ceanye..
;p

Min MH said...

kesian dia...
len kali amik siap2 makan,minum & advance tisu...
lg best amik sekali air basuh tgn...
pas mkn leh trus blk...
:P

noorafzan.blogspot.com said...

pelagi, pegi la amik lagi pinggan, isi lauk..
buat muka kering macma baru na kmakan kali pertama..
pastikan ada tisu siap2..
haha~

Anonymous said...

kalo aku...pi cedok balik

Pett Suhaimi said...

Mamat mentara tu agak kurang ajaq jgk kalau dlm pinggan tu byk lauk sama nasik lagi.Apa lagi??cedok lain la bai.

makwe joni said...

ko patut guling2 kat situ..br org kesian..stkt merajuk x de pekdah weh

Lazyf said...

iols tumpang simpati pd uols...voley???

Lazyf said...

iols tumpang simpati pd uols...voley???

StingRay said...

inz: tskkkk tskkk.....=(

min: kelam kelibut sangat..tengah lapar.haha

noor: potong selera.ahha

life: mak buyong mmg makan banyak.haha

clark: kalau kat kampung aku..aku dah lemaskan dah dalam air sirap.haha..

citah: ko je yang suka buat macam tu.hahahaa

lazyf: ada jugak iols eh.hahaha...terkial-kial jugak aku nak sebut. ai ollsss...haha..vogue gituuuu!! auwww...dah dah...jamil da gedik.