Friday, March 19, 2010

Semalam yang hangat 15

Aku memandu dengan tenang.Suasana sekeliling dah gelap-gelap manja.

Dari Ampang melalui MRR2,macam jebon sibuk dia.Letih jugak nak main tukar-tukar gear.Nasib baik stamina pergelangan tangan kiri aku tinggi,kira tak ada masalah sangat la.Cuma hati la yang menyirap sikit bila jumpa driver spesis masuk tak bagi signal,drive meleret kat bahagian kanan jalan dan beberapa aksi gampang lagi.

Elok sampai kat bulatan lumba kuda dekat Astro tu,jalan sesak bukan main.Dah masuk tahap yarabbi sesak dia.Kereta sampai tak bergerak.

Untuk buang rasa bosan,aku layan radio kereta kuat-kuat.Kebetulan pulak lagu memang rancak-rancak.Sambil dengar lagu aku goyang-goyangkan kepala.Lagu semakin rancak.Kepala aku pun semakin rancak bergoyang.Aku tukar channel lain,lagu rancak jugak.Dari goyang-goyang dah nak jadi head banging.

Aku tukar channel lagi,lagu masih rancak.Semangat semakin naik.Semakin melayan.Kereta tak bergerak pun aku tak heran sangat.Sedap melayan lagu.Kepala masih goyang-goyang.

Aku bersedia untuk tukar channel lagi.Bersemangat.Bersedia untuk lagu seterusnya.Jari menekan butang 'next' sambil kepala masih goyang-goyang.










Dengan jelas,aku mendengar azan maghrib keluar mendayu-dayu dari speaker kereta.

6 comments:

Anonymous said...

ish3..tobat la

kerlip-kerdip said...

insaf2...

StingRay said...

life: haha...

kerlip: sungguh.=)

Firol said...

goyang zikir lah plak

KePOMPOM said...

ha.u dah asar ke blum time tu~

Yatre Hayati said...

huhuhu....insaf sebentar..naseb bek dgr bunyik azan/..huhu