Monday, March 8, 2010

Dialog Masyarakat Marhain 23

"Aku tengok Jimah,kau ni,sejak baru beli kereta minggu lepas...awal-awal pagi da sampai tempat kerja." Senah membuka bicara pada tengah hari tersebut ketika makan di kafe pejabat.
"Kenapa pulak?" balas Jimah sambil menyuapkan nasi ke mulut.

"Tak la..awal sangat ko datang.Orang lain pun tak sampai lagi.Kenapa ko gerak awal sangat? Nak kata hantar anak ke sekolah,ko tu kawin pun belum.Lepas tu balik pun lewat petang." soal Senah.
"Ye la..kang kuar lambat,panas pulak.Aku tak suka biarkan kereta aku kena panas.Aku kan baru beli kereta tu.Kena la jaga.Nak pakai lama kereta tu." balas Jimah panjang lebar.

"OOO...kiranya nak lari dari panas la ni eh?"
"Ha'ah....bijak kan aku? Sampai awal pagi,sejuk je lagi.Balik pulak lewat petang,redup ja."



Sepi...



"Ye la,engkau dalam pejabat.Yang sejuknya...engkau.Yang redupnya..engkau.Kereta engkau tu,datang awal pejabat pun..parking tengah panas." bebel Senah sambil menunjukkan ke arah tempat parking kereta yang sedang dipanah terik mentari.

Tersedar.

Jimah memandang jauh ke ufuk langit.Suapan nasinya terhenti.

12 comments:

nmEsfie said...

lenkali parking keta dalam opis sekali...;p

Mimie.Candy Cane said...

aduhai jimah...aku simpati dengan beliau

Lazyf said...

Jimah, lenkali sumbat kan ajer kete tuh dlm enbeg ko...hahaha

Anonymous said...

lain kali beli payung besar jimah..tutup keta

KYS said...

Jimahhh...Jimah. Kau masih naif Jimah.

Nazz@Purple said...

terasa diri ini lebih bertuah dr jimah..kuar pagi dpt rebut parking the best kat opis..xkene panas..

crazy_labelle said...

parking kat basement la weyh...

jimah said...

okeyh.. nk mintak komisen.. gune name sahye lam crite ni.. (^.^)

noorafzan.blogspot.com said...

hakhak..
saya datang awal nak elak jem..
saya balik awal nak elak jem gak..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

bingai ..hahahaha..

mak batin said...

encik jamil suka bercerita kisah rakyat malaysia yg bengap.

mr**D said...

maybe ye ptot ltk sunblock...hehehe.....