Wednesday, March 24, 2010

Joe Doyan

Lokasi: Megan Avenue 1,KL
Tahun: 2007

Dulu aku pernah menceritakan perihal Joe Doyan.Joe Doyan ni penyelia aku.Kiranya dia penyelia besar la.Dia menyelia department grafik,department IT,department hardware dan department HR.

Joe Doyan ni warganegara Turki.Agak susah nak faham english dia.Maklumlah,english Brad Pitt aku mana nak sama dengan english Turki dia.Lagi satu,Joe Doyan ni,kuat mencarut yarabbi.Ada saja benda yang dia nak maki tiap-tiap hari.

Menghairankan bila dia datang tempat aku,dia akan gelak-gelak,buat-buat kelakar Turki lebih kurang dengan aku.Aku faham,pakej KAJAK @ KANIUS (Kacak + Bijak @ Kacak + Genius) yang ada pada aku memang boleh membuatkan bos-bos menjadi tidak keruan.Naik bosan jugak asyik kena puji walaupun web yang aku buat tu macam web hasil kerja budak darjah 6.Tu belum aku buat web yang macam hasil budak tingkatan 6 lagi.Apatah lagi hasil web dengan kepandaian sebenar aku.

Ok...aku berhenti riak di situ.Mari kita sambung cerita.

Pada satu hari,Joe Doyan memanggil semua staff.Masing-masing muka toya.Ye lah,masa tu puasa.Budak-budak Philipine yang tak posa pun buat-buat muka letih.Budak indon yang pegi solat jumaat tapi teguk wine pun penat berpuasa.India ketiak busuk masuk jamban tak flush dan suka tengok kriket pun buat muka penat-penat.Tinggal aku ja yang segar-bugar.Stamina kerja macam David Beckham.

Celaka Jamil,ko sorang je hebat.Ok..sambung cerita.

Pada perjumpaan tu,Joe Doyan yang suka marah-marah ,mula buat-buat muka sedih.Dia cakap,Raya Aidilfitri setiap tahun ada.Projek yang sedang kami buat tu perlu dilancarkan dengan segera.Joe Doyan memujuk supaya kami semua berkerja pada Hari Raya Aidilfitri.Kami semua diam.Langsung tak membantah.Patuh betul jika dilihat.Joe Doyan kelihatan macam lega.

Petang tu jugak,ramai-ramai isi borang cuti.Ada yang amik sampai seminggu.Apa barang kerja hari raya.Jenis yang kerja hari-hari perayaan ni aku rasa Santa Claus sorang ja.

Aku tak tau kat mana Joe Doyan lepak pagi-pagi raya tu.Sebab,masa tu aku tengah sibuk berlakon alim depan pintu masjid sambil kenyit-kenyit mata kat kancan-kancan yang melintas.

Lagipun,kampung aku tak meriah kalau takda orang kacak macam aku balik beraya.









Mak marah wooo tak balik raya.

Hik! hik! hik!

9 comments:

nmEsfie said...

lulus pulak cuti beramai2 camtu..hehek

TAF World said...

Huhuhu.. Nasib baik tak keluar sepanduk tanda protes..

"KAMI NAK HAK KAMI"

Anonymous said...

eiii..aku tak penah tak balik raya.

Ann said...

eh mane leh tak balik raya...time ni jer la leh cuti lame2...

Kensi Ell Byle said...

eh anak mak...hehehhe

farwalis said...

betul!

kalaulah aku tak balik raya, siapa nak habiskan makanan-makanan raya?

ketupat, lemang, lontong, burasak..

perghhhhh!

Yatre Hayati said...

kanak and konius tu lawak!! mana lah dapat idea cam tuh kan!!

joegrimjow said...

terkejut sebab ada perkataan jo
hehe

eikieyn said...

err..wpon ni entry lame..tp saje nk tanye skit..awk ni bekas staff Aion eh? coz kin dlu pon keje kat situ jgk. and sape tak kenal joe doyan kan.. :P