Wednesday, March 31, 2010

Pantang-Larang

Orang dulu-dulu selalu kata,kalau nak pergi mana-mana,jika dalam perjalanan ada biawak melintas,tandanya ada sesuatu yang tak elok akan berlaku.Sama juga kesnya kalau kucing hitam melintas.Namun tidak diketahui jika carpelai yang melintas.Itu memerlukan kajian yang lebih lanjut dengan makcik-makcik dan pakcik-pakcik di kampung.

Pagi ni,ada benda melintas depan aku masa aku dalam perjalanan ke pejabat.Aku jadi runsing jugak bila pikir-pikir.Sebab benda yang melintas ni takda pulak dalam kisah-kisah pantang larang yang aku tau.Nak patah balik ke rumah pun,dah dekat setengah jalan dah.Lagipun,makhluk yang lintas depan aku tadi tu,rasanya takda pulak kat kampung-kampung.

Jadi,apa pendapat korang semua kalau benda ni melintas di tengah jalan?











I risau tau.

8 comments:

Misya Idris said...

tu tandanya ada awek nak kenal ngan kau..huhuhuhu

Ju@Lucky^Mummy said...

tampar nak.. ?

Lazyf said...

babap kang!!!

alhariesz said...

hari2 aku lalu sini... hoho

ainShahajar said...

hahaha.. moga dia tak runtuh

muneyPhotography said...

woi...nk kena tabuh?

brat2104 said...

tu tandanya, kena giparking laju2 pastu gi beli tiket, naik terus!

KePOMPOM said...

sempat lagi tgkap gamabr time drive. ape nak jadi ni jamil.