Tuesday, March 16, 2010

Air Panas

Lokasi: Taman Rekreasi Air Panas Ulu Legong
Tahun: 2005 (Tahun main agak-agak.)

Malam tu,aku pegi Air Panas dengan membe-membe aku.Ramai la jugak malam tu.Awek-awek pun boleh tahan.Air Panas ni tempat dia best.Kolam luas,ada chalet semua siap.Kolam pun design macam kolam renang.Tak caya klik kat sini.

Masa aku pergi tu hari isnin.Kiranya,tak silap aku,masa tu kalau ikut jadual,hari isnin,khamis dan sabtu adalah hari tukar air kolam.Kiranya air bersih la.Kalau air bersih ni,feel dia sedap sikit nak mandi.Air dia jernih bak air mata gadis-gadis.

Aku amik port tepi kolam.Layan rendam kaki.Aku bukan gagah sangat jenis nak terjun tak tentu hala.Boleh masak badan.Oh ya,kolam kat sini ada 3 peringkat.Peringkat pertama adalah sumber air panas semulajadi.Kolam ni memang panas gila.Kolam kedua pulak,kolam sederhana panas.Panas dia memang panas lah.Untuk yang kental ja boleh berendam kat situ.Akhirnya kolam ketiga.Kolam ketiga ni air dia panas-panas sedap.Saiz dia besar.Macam kolam renang.Dalam pun dalam jugak.Kolam ni le ramai orang mandi.

Tengah aku sedap cuci mata tu,tiba-tiba ada gerombolan mat rempit datang.Ramai jugak.Biasa la,diorang datang pastu pegi berkumpul belakang aku.Diorang salin baju belakang aku je.Dalam ramai-ramai tu,aku nampak salah sorang dari mereka bersemangat sekali.Dah siap menukar seluar,mamat tadi terus pegi amik lajak.

Mamat tadi buat gaya macam perenang olimpik.Setting kaki dah bergaya.Mata fokus ke depan.Membe-membe dia yang lain layan je tengok mamat tadi.Aku pun perhati beliau dengan tekun dan tabah.Nak risau pun tak guna sebab aku bukan ibu dia pun.Lagipun,aku lelaki,mana boleh jadi ibu-ibu.Tak baik tau menentang hukum fitrah manusia yang tuhan tetapkan.

Jamil,stop it please...

Ok,mari sambung cerita tadi.Mamat tadi mula lari laju-laju.Persis Usain Bolt.Bila sampai ke gigi kolam,mamat tadi melompat laksana perenang profesional.Badannya melentik cantik.Jatuhan badan ke dalam air boleh dikatakan cemerlang.Memang otai mandi sungai mamat ni aku rasa.Jatuhan mamat tadi menyebabkan semua orang yang melepak tepi kolam,memandang ke tengah kolam.Mereka menantikan kemunculan mamat tadi.

Sepi.

KECEBURRRRR!! KECEBURRR! KECEBURRR!!!

Kelihatan mamat tadi timbul dan terus berenang laju-laju menuju ke arah tepi kolam.Laju dia tu,boleh kalah ikan Dolphin.Sampai ja tepi kolam,mamat tadi terus melompat naik laju-laju.Takda to'maninah langsung.

"Ko ingat ni kolam renang ke woi!" jerit sorang brader sebelah aku kat mamat tadi.Mamat tadi tercungap-cungap.Mukanya merah menyala.Badannya kembang-kempis bernafas laju.

"Awat ayaq dia panaih sangatttt...semalam tak panaih macam niiii..." ngomel mamat tadi dengan lemah sambil tunjuk-tunjuk arah kolam.Membe dia dah gelak bagai nak gila.








Ya,kolam air panas ni,kalau dia tukar air baru,air dia memang panas berbanding biasa.Ambil masa nak sejuk sikit.Mungkin sehari.Sebab tu aku lepak tepi kolam dulu,bila suhu dah boleh ngam dengan badan,baru buleh main renang-renang manja.Baru buleh renang sambil kenyit -kenyit mata kat kancan-kancan yang bersidai tepi kolam.Ye dak?

Bijak gila aku ni rupanya.Macam ikan dolphin.

10 comments:

FyDa MajiD said...

wahahaha...
suda kembali

=)

Maslina Suaid said...

been there...
mungkin semasa airnya baru ditukar. panas...
Pakcik jaga kata: kalau badan ada penyakit, semakin panas la kita akan rasa air tu.

PurPLe LaDy AiFA said...

hahaha.. lucu gila! tu la konpiden punye pasal..

wah..dh setahun tak ke sana.. cm nak g la.. leh feeling ala2 spa..

meera^da cute..*_* said...

gile smart mamat tuh..asal tak snap pic die...baru nak berkenalan..heh

jimah said...

tempat tu mmg best.. yg best, ktrg gadis2 yg dudok tepi kolam, remdam n buang daki kat kaki, mamat2 macho lak selam lam air2 berdaki tuh.. heee...

Anonymous said...

padan muka!hahha

~gUrL in pUrPle~ said...

hehe.. dengan segera update blog nmpk...hik3. =p berhasil gak jampi bomoh siam nih.... hahahahahahahaha

brat2104 said...

wah.. mcm best la plak kan? tapi semua mandi dalam 1 kolam yg sama ke? segan la plak

cik selamah kundang said...

hahahahahaha....aku ingt hang yg buat gila.memng bijakla.kalah dolphin.

nmEsfie said...

nk jatuh rahang baca ending...wakakak