Saturday, October 17, 2009

Pagi yang hensem 12

Aku tidur dengan nyenyak.Tengah sedap mimpi apa menda ntah.Kira mimpi sedap-sedap la.Berbungkus dalam selimut sambil kipas dengan setia menghembuskan angin yang sejuk.Ahh...syurga bagi kuli macam aku.Cuti-cuti camni kena manfaatkan pada tahap maksimum.Tengah sedap melayan lena tetiba..



KETEPAPOMMMMM!!!!



Bunyi mercun kuat gila.Aku terjaga.Terkebil-kebil.Terkejut.


"Ha,apa lagi.Maki le sedas dua.Berani diorang kejutkan ko tido.Dah le ko cuti hari ni.Nak tido pun tak senang kan? kan? Pegi le kat tingkap tu,jerit kuat-kuat.Marah sikit kat diorang."

Aku pandang ke arah tuan punya suara....dan dengan tenang aku berkata..

"Ni raya diorang.Biarlah diorang main.Raya aritu aku pun main merun gak.Yang ko kecoh sangat hasut-hasut aku ni apahal.Menda remeh camni pun nak kecoh.Pegi mati la ko." aku sambung tido sambil berlingkar dalam selimut.Misi tidur mesti diteruskan.Angin kipas menderu-deru di muka.Nikmat.











Iblis yang cuba hasut aku tadi berjalan ke tepi tingkap.Dikeluarkannya rokok sebatang dan terus hisap.Sambil hisap rokok,dia mengusap-ngusap tanduknya.Mencari akal untuk sesatkan aku nanti.Dia merenung jauh-jauh pemandangan di luar tingkap.Risau jugak dia mengenangkan pointer hasutan yang tak meningkat-ningkat sejak lepas kena tambat masa Ramadhan bebaru ni.Buleh kata semester ni dia kena score la.Kalu tak score,masak kena belasah dengan bos nanti.


"Aku tolak satu markah dalam rekod ko.Ko gagal tadi." Ujar supervisor Iblis yang sedang membuat rondaan.

"Fakking Eshol..!!!" jerit iblis tadi sambil tumbuk dinding.

13 comments:

Mimie.Candy Cane said...

hahahaha...mission failed.fakking eshol tol...

hati ko keras.

Mimie.Candy Cane said...

aih,first!

zaiMi said...

ksian gle encik setan kna tolak pointer.. hahah!

Solehah said...

teruskan potong markah iblis..biar pointer dia drop..aku sokong 100%.

Sharif John said...

fakking eshol.... nice one....

Anonymous said...

malam tadi pun tjaga gak
7menet tanpa henti bermula jam doblas
berapi tp sabarkan diri

maknanya iblis aku pun kne potong markah gak ah

Anonymous said...

pndai ko selami hati iblis.. haha..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

hahahah..ntah2 ko supervisor die tak...ekekekeek.....

SUXX said...

lain kali tido lam bilik kebal mcm aku ni. kalis bunyi. bunyi jam loceng sendiri pun tak dgr kadang2 haha

Lazyf said...

dasat ek ko nih...siap leh shakap2 lagik ngan setannirrojim tuh...hehehehe

shahirahkhairudin said...

imaginasi ko sangat best brader..ko buat aku ketawa sorang-sorang dalam ruang pejabat yang sejuk menggigit nih..

Anonymous said...

semester ni sure dia kena repeat..kan??

brat2104 said...

aku rasa, setan2 aku grad dgn pointer 4.0. hurmm..