Friday, October 2, 2009

Sisters In Islam



Said Zainah in an interview with The Star:

It’s as if in Islam, women don’t have any rights at all. One woman asked, if the house were on fire, would she then have to seek her husband’s permission to flee! Women cannot even use their common sense to save their (own) lives. This cannot be Islam. God is just. Islam is just.




Kenapa contoh yang diberikan oleh 'kepala' SII ni ultra gampang? Kenapa memperbodohkan kaum wanita? Ilmu hutan pun,kalau dah rumah terbakar,kuar je lah.

Rasa nak penampar.



Apa pandangan anda?


23 comments:

nmEsfie said...

kesian dia...blaja x habis...

Siti Nur Aminah said...

sis in islam ni sangat terpesong da...knp pertubuhn ni diwjudkn di msia ek??? kn islam tu mudah.....da situasi tu melibtkn nyawa..xkn la nk wat joke bodo nak minta izin suami lak..mempersendakan agama sgt

Anonymous said...

bila orang yang takde ilmu na memimpin, inilah jadinya.

bangang.

Anonymous said...

dia tak belajar Islam kot

adam sandler said...

Islam cmni Amareka SUKA..

WerT said...

nie kes ponteng klas PAI slu r nieh...

Yuki Yusuf said...

jom gelakkan die ramai2..

buat malu jer..

nak bercakap psl islam..cermin diri tu dulu..

ini la yg buat orang bukan islam pandang rendah n serong kat islam..

syabas la kak (sis) oii~

joegrimjow said...

da memang bengong
nak watcamne kan?

bungacahaya said...

Sape dia ni...?
Sian kan. Nak kena sebat niiii....
Heheheheh...

Qaseh said...

x de ciri2 seorang muslimah...
lebih baik diam dr bercakap benda yg sendiri x tahu...

cApT LeE said...

erk.. konpius jap... ngaku sbg "sister in islam".. tp awat nyer dok sendakan islam.. pelik..pelik..

betul la, sepatutnyer sister in islam ni dimasnuhkan..

sepatutnyer kena la b'fungsi utk tunjukkan keindahan islam, bkn sbaliknyer..

dunia..dunia..dunia...

StingRay said...

mazeed: entahla.. =)

aminah:aku pun heran..sapa luluskan?

ateeka: hummm...payah nak cakap.payahhhh...haha

life: sekular camni la.

ada: sungguh. =)

wer: ntah2 x pegi. =)

koyuki: x rasa nak gelak.rasa nak debat sampai dia kelu lidah.haha...

joe: tu la joe..aku marah tul orang camni...tak pandai blaja..x yah bising2...

bunga: pengasas sisters in islam.tak silap lah.=)

qaseh: sungguh. =)

capt: tudung pun x letak,kecoh2 hukum orang...payah la sekular camni.hehe

Unknown said...

aku rasa nak campak dia dalam rumah terbakar tu.tengok dia buat ape, lari ke tak...

BONGOK~

Bardboo said...

sapekah pmpn nie? bodoh giler...
%^%&^%*$WQ*$IQ&TIQ^E%(

ainShahajar said...

mengarot la dia nih...

belajar lah... jgn sombong sgt nak belajar agama.. cukup2 la wat tafsiran sendiri tu

syukur.. ramai dah mula sedar ttg bengapnye SIS ni

Siti Nur Aminah said...

dorang under Kemnterian....lpe kemntrian pe...tp BN pgg....so...haahhaa..gua tak le kate pe

bokbon said...

dari dulu lagi gua perasan, pukimak sister in islam ni ahli-ahli dia semua bodoh-bodoh. tapi kerajaan nak bagi ada pulak pertubuhan ni, kerajaan pun bodoh juga..

apa punya bodoh la.

Nirwana A. said...

mmg bongok.. pkataan sister tu pun dah lain aku rasa..

loti mukhtar said...

moh kita pelengkung dia ramai2

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

s**L! tampar je laju2......kasi gegar otak beliau yg ultra bodow tu..

Lazyf said...

tamparin aja dong mas...

Unknown said...

dia sendiri yg tak tahu slesai masalah tu...budak tadika pun tahu ape.. "rumah terbakar panggil bomba"..tpi lari la dulu kan...huhu.
akal pendek nih..

brat2104 said...

hurmm... dia buat tu buat cth mengkhnizir buta atau cth yg mmg ada?

xpe.. org ramai leh menilai yg mana leh pakai, yg mana x.. kalau ada yg caye ckp dia tu, aka rasa spesis dia gak la kot.. wave length sama