Monday, October 5, 2009

Pagi yang hensem 11

Berjalan dengan tenang menuju ke kereta.Masuk,idupkan enjin,pasang lagu,buka air cond,reverse,dan menuju ke arah hadapan yang penuh gemilang dan terbilang.

Sempurna.

Time tengah drive,perut lapar.Kebetulan aku menghampiri gerai peberet aku.Gerai ni ada jual nasi putih pagi-pagi.Gerai lain semua nasi lemak ja,mau tak muak.Dah tu gerai peberet aku ni lak ada jual macam-macam jenis lauk.Tu yang best.

Aku bagi signal,masuk ke kiri.Matikan enjin dan keluar dengan gaya sehabis macho.Biar akak-akak kat gerai tu kagum sket.Biar diorang rasa bersemangat bila nak cedokkan nasi dan lauk kat aku.

Aku menghampiri deretan lauk-pauk tersebut sambil mengawal air liur.Kang meleleh keluar tak mecing pulak dengan gaya macho tadi.Dalam kepala dah berkira-kira nak amik lauk mana.Sementara menunggu akak-akak gerai yang sibuk bancuh air kat belakang deretan lauk-pauk tadi,aku keluarkan wallet dan bersedia untuk keluarkan duit.

Tiada duit di dalam wallet tersebut.

Check kat poket kiri kanan depan belakang,juga tiada.Yaa...duit belen semalam ada dalam poket baju kat rumah.Aku terpaksa menggunakan taktik angkat telefon dan buat-buat sembang gaya muka serius sambil masuk ke dalam kereta dan pergi dari situ sepantas yang mungkin.














Sampai bank..aku tekan nombor pin laju-laju.

17 comments:

terrarosa said...

"Biar akak-akak kat gerai tu kagum sket.Biar diorang rasa bersemangat bila nak cedokkan nasi dan lauk kat aku"

hahaha aku suka oram kompiden mcm ni :P

noorafzan.blogspot.com said...

haha~
lawak2..

Siti Nur Aminah said...

aku sllu gk trtggl duit kt lam poket suar...(bju xda pket)...tp xda la smpi lam walet licin xda sesen...mesti mlu kan .....ko tkn no cpt2 pon da xle kaber effect macho ko yg da terclar tuh

Anonymous said...

hahaha..kaber malu nampak.huahua..

haney said...

hahaha...
buatnya makcik tu tau taktik tersebut..ilang ensem..

miss nina said...

hehehe..terasa nak gelak baca entry ni.
nice blog :)

matt said...

telepon tu dh byr bil ke x?
haha...

Mimie.Candy Cane said...

hahaha..cover mesti cemerlang bro...

Selamber Rock said...

wah..terer berlakon....wakakakakaka...kalah rosyam nor nih..

StingRay said...

terra: kompiden penting bai.ahaha

noor: =p

aminah:licin beb wallet aku.ada resit bank je.haha...siot betol.

ita: mestilah! =)

haney:haha..mintak2 x tau.=)

miss: thanx.singgah selalu. =)

matt: apa barang pakai bil.prepaid je bro.hahaa...x da duit..senyap..ada duit meriah.haha

mimie: sungguh. =)

kejora: rosham nor marah kang...sapa nak pujuk.hahaa

ayinn said...

hahahhaha,..

pgajaran:
sebelom kluar check purse dulu,..
kang xmemasal je malu,..

p/s: ape jadik kalu henset pon trtinggal?? ekekeke

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

hahhah..tgh bayangkan ape la yang di sembang/di carut kat tlepon tu..heheh...
terus tak macho....
hehehehe...

Anonymous said...

kalo dalam ATM tak de duit???

paiseh said...

apesal lu cerita..? dah sume org gelakkn lu ni~

lavenderlatte said...

hehehe... terima kasih kerana selalu bagi cerita yg best-best.
:-)


*baru saja jumpa blog ini*

Unknown said...

macho la tu......benci!

nmEsfie said...

haha... nasib baik hset ko x masuk mesej masa tu... kalo x kantoi je...

kenapa ko cam jarang update skg? penat aku tggu...