Thursday, October 15, 2009

Malam Yang Blues 3

Seperti biasa,aku pulang dari kerja.Balik petang-petang memang aku tak gemar.Ye lah.bersesak kat tengah jalan,buang masa ja.Kaki pun buleh krem nak main clucth.

Tengah drive tu,masih lagi seperti biasa,aku mendengar lagu-lagu di radio.Dok tunggu jugak kalau-kalau terkeluar lagu transformers.Buleh Megan Fox muncul kat sebelah lagi macam malam tu.

Aku menukar-nukar channel radio.Semua lagu-lagu rancak hatta radio india dan cina.Aku menekan-nekan butang 'next' tanpa berputus asa.Asa tu pun aku tak tau camna bentuk dia.Payah jugak nak bayangkan kalau asa tu putus.

Tengah sedap-sedap menekan butang 'next',tetiba ada lagu nasyid berkumandang di radio.Jari jemari aku berhenti secara drastik.Bukan lastik.Nakal kamu.

Secara tiba-tiba juga,muncullah gadis manis ayu jelita bertudung litup muka berseri-seri di kerusi penumpang hadapan sebelah aku.Bukan Megan Fox seperti yang dijangkakan.

Dia menegur aku dengan salam yang lembut.Aku membalas salamnya dengan sehabis kacak.Walaupun kacak...mulut aku masih terlopong.

Kaget.Terkejut.

Aku pulang ke rumah dengan riang sambil berbual hukum tajwid dengannya.Macam-macam bentuk suara boleh didengar bila dia membacakan contoh-contoh tajwid.Merdu.Lunak.Sedap.











Sapa kata sembang pasal tajwid tak romantik?

6 comments:

Solehah said...

MasayaAllah..bertuahnya...

nmEsfie said...

lagu nasyid sape yg ko dgr tu?
al-hidayah?
al-jawaher?
=p

noorafzan.blogspot.com said...

aduih..
pasal tajwid pulak..
bagus2..

Anonymous said...

ada ka dia mengaji di telinga ko?

StingRay said...

solehah: bertuah bertuah...=)

mazeed: tak ingat.tapi feberet aku antara dua tu..al-jawaher.lagu kembara dia tu sedap.

afzan:hahaha...biaq pi laa.. =p

life: tak...jauh-jauh.bukan muhrim. =)

brat2104 said...

so, hukum tajwid apa yg korang revise ptg tu?topik perbincangan ikut hukum or ikut ayat al-Quran? (huh!skema gile)