Monday, October 26, 2009

Fokus

Aku keluar makan dengan tenang.Gaya jalan kena sama dengan lelaki-lelaki melayu terakhir.Baru gadis-gadis terpesona.

Tamat pendahuluan cerita.

Aku terus ke arah lauk pauk,ushar lebih kurang apa yang sedap dan apa yang tak sedap.Setelah menceduk beberapa ribu biji nasi,aku pergi semula ke arah lauk tadi.Dah amik beberapa jenis lauk,aku pilih port yang paling best.

Dapat.

Aku duduk.Air barli ais yang aku order pun tiba.Aku menyedut sedikit air barli.Sejuk.Segar.Sempurna.Tanpa buang masa,aku pun jamah nasi depan aku.Memang sedap lah makan,hari pun panas terik..lauk best,air barli.Peh,rasa macam nak makan sambil senyum ja aku rasa.Tapi memikirkan aksi mengunyah makanan sambil tersenyum memerlukan kawalan mulut yang lebih,aku tak jadi senyum.

Tengah sedap-sedap kunyah,aku nampak awek cun depan aku.Lawa.Cantik.Tertarik.Dia buat gaya minum paling menggoda sambil menonton tv.Sambil-sambil tgk tv,dia suap nasi.

Sekali sekala aku terpandang jugak ke arah dia.Ye lah,dia duduk kat meja depan aku kan.Takkan aku nak makan nasik sambil badan mengiring.Nanti orang tgk,apa aku nak jawab dengan mak ayah aku nanti.Aku sambung makan.

Tiba-tiba awek tadi perhatikan aku.Aku yang tenang bak burung layang-layang tadi mula berdebar tak tentu hala.

Untuk menenangkan diri,aku minum air barli yang sejuk tadi.Gaya kena ada.Sambil sedut air,aku buat-buat tgk ke arah tv.Masa sedut air tu aku rasa macam tak best.Aku perhatikan hujung straw.Tak ada masalah.Hujung straw masih berada di dalam air barli.Tak terkeluar pun hujung straw macam dulu.Aku perhatikan pula kepala straw.Masih elok berada di tempatnya.Hairan.Apa yang tak kena?

Aku perhatikan ke arah mulut aku.










Kelihatan mulut aku sedang menyedut sudu dalam gelas dengan rakus.

26 comments:

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

ape rasa sudu tu?..masin masin lemak ke?

hahahaha

awek adam sandler said...

hahhaa..
tapape.. =D

MommyCT said...

adehhh...

Oren said...

hahahaha...
sungguh malu jugak lerrr...

Anonymous said...

hahaha..mesti tersembul mata awek tu tgk lu sedut sudu.men belasah je.haha..

LanaBusyBee said...

wes, ang x rasa mcm sejuk ka sudu tu? aaaaish ralit tgk awek punya pasal ahahaha

bokbon said...

kalau awek tu ada blog, sah-sah dia update citer lu ni kan, hah..ha..

Syazni Rahim said...

erk?

Adess...potong!

Anonymous said...

hahahah..kalo aku jadi awek tu...lama dah aku gelakkan ko

Firol said...

AIYAKKKK..dulu kacau air luar gelas.hehhehe

sarah said...

haha comel :DD

Lollita said...

comel lah!

afendi ariff said...

loklaq la hg ni...heh!

Unknown said...

Wakakaka!

Ann said...

hilang ke'macho'an...hehe

Siti Nur Aminah said...

mesti rasa besi kan..sebab air barli tak tersedut

jasjamal said...

hahahahahaha xle nak komen senyum n gelak jerk, nice story!!

Lazyf said...

sengal dowh...hahahaha

Unknown said...

hahahahahaha

2 in 1 eh? sudu dan straw...

=MissRynn= said...

aiyakk!!! sudu tuee

Solehah said...

hehe..mesti lawa sangat kan..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

ahahahaha...kene lagi...ko ni cpt sgt sentap,pntang nmpak pmpuan lawo...ahaha...

loti mukhtar said...

sengal ko

Anonymous said...

muhahaha........... gelak guling2.

Anonymous said...

agak2 la wey.. haha..

miss nina said...

kihkihkih..ape ni bro.
ilang ensem cenggitu. huhhu

mujur awek tu tak tegur " abg hensem.. itu bukan straw :)"