Tuesday, May 19, 2009

Tak pernah sepanjang karier aku sebagai pembonceng bas,naik bas kucar kacir camni..

Brader blakang tidur berdengkur kuat nak mampos....brader sebelah aku duduk tangan nak kembang-kembang sampai masuk ke kawasan kerusi aku...minah kerusi seberang pakai ringtone siam.....brader depan main sambung dengkur dari brader blakang secara ganti-ganti.....bas goyang-goyang......dan....aku tertinggal earphone hp kesayangan....


Peh....dari Kedah sampai KL...bila aku turun dari bas..sabar aku dah senipis kulit bawang....bukan...lagi nipis..






Brapa harga sebijik kapal terbang jet ah?

12 comments:

~gUrL in pUrPle~ said...

kesimpulannyer sangat menngantukyer.. sehingga xbleh tdo pada 3.46 pagi... hehe

EN.ROBOT said...

hari² naek bas camnih leh mendatangkan epilepsi nih,.,.~

Milimilo said...

haha..aku tak pernah lupa nak bawak benda penting tu kalo nek bas..gila apa..bole sakit jiwa dgr org berdengkur..

tp aku salu amek single seat..selesa ouh

makwe joni said...

nk jet kunun..

x berjiwa rakyat sungguh ko ni..

StingRay said...

gurl: haahha.....betul2..

robot: epilepsi tu menatang apaaa?..basikal?...epilepsi betul ko nih...haha

mili: memang aku da amik bli tiket single seat..tapi tu bas ganti last menet....gila gampang..

citah: sebut jet je ko da pikir jiwa rakyat...gila tak global ko nih...backstreet boys jual lagu je bleh beli jet...naik jet pakai kain pelekat ja..haha

Syazni Rahim said...

dalam 3 tahun lps, naik bas kul 9.30 pg dr KL ke KT, perjalanan 10jam ye kawan2..

atas bas tu ade 3 baby..

sepanjang 10jam asik menangis bersahut-sahutan..

bila turun bas rase macam nak gila sbb xleh tidor, kepala pening & panas..

demam seminggu..haha~

~gUrL in pUrPle~ said...

cik syazni : saya sangat xsuka naik bas pergi terengganu... tu pun gi sbb adik konvo kt kuala berang... sangat menyakitkan jiwa... dgn keadaan bas yg xmenarik... menyesal sangat masatu pegi sana... sampai jer sekolah dia.. terus tido.. xbminat nak join...

Aima Othman said...

hahahhaha..padan muke..berlagak lagik dpt balik kampung ngan aku...kahkahkah :))

StingRay said...

syaz: aku rasa bila ko ada anak nanti ko demam setahun...hahaha

gurl: saya ada kapal selam...berminat?...haha

aim: sila jgn jeles...aku cuti 3 hari..hahaha

Anonymous said...

jet kertas mau? kire harge selai ketas a4. handmade. hahaha

Kapten Luffy said...

ko jalan kaki jer lah

hahaha

Unknown said...

penumpang-penumpang tak reti nak timbang rasa...camtu la.mcm la bas tu dia punya...
aku penah naik bas yg ade nyah.pasang lagu celine dion kuat2, pastu nyanyi...ingat bas tu karaoke box ke? agak2 la...