Thursday, May 28, 2009

Kriss Evo 4

Sudah 2 bulan lebih Kriss Evo berehat di rumah.Dan sudah 2 bulan lebih aku tidak menunggangnya.Disebabkan kereta ehsan masuk bengkel,aku menggunakan Kriss Evo semula untuk ke tempat kerja.Pagi tadi aku belek-belek Kriss Evo.Keadaannya agak teruk.Tayar depan 'gelong'.Brek tak ada.Rantai dah kendur.Sprocket da tajam.Tayar macam berat ja nak gerak.Kalau dalam kehidupan manusia,kiranya dah macam malas nak bergerak.Dah gemuk 'gedebong'.

Aku bawak Kriss Evo ke bengkel motor yang berhampiran.Blanja Kriss Evo minum minyak pelincir paling mahal,tukar brek,bearing tayar,side mirror baru dan beberapa menda kecil lagi.Sudah selesai,aku pun menunggang Kriss Evo ke pejabat aku.

Prestasi Kriss Evo langsung tak menurun.Mantap seperti biasa.Stabil dan laju.Aku bangga betul menggunakan beliau dalam tempoh 8 tahun ni.Langsung tak banyak kerenah dan aku memang akan simpan motor ni sampai bila-bila.Banyak kenangan aku dengan motor ni.

Ketika dalam perjalanan ke opis...


Kriss Evo: "Jamil...tengkiu blanja aku minum...pastu blanja aku brek baru..bearing baru.."
Aku: "No hal beb...ni baru fasa pertama..bulan depan aku nak 'oberhol' ko...aku nak buat imej baru kat ko...tukar semua bagi nampak baru......amacam?...nak?..."
Kriss Evo:"Kiranya aku akan nampak bertambah hensem lah?"
Aku:"Yep..buleh la ko ngorat motor lain kat jalan...motor LC ke...scrambler betina ke..."
Kriss Evo: "Jamil.....ko memang hensem lah Jamil..."
Aku:"Ha ha ha ha....ko pun hensem gak...hahahaa"
Kriss Evo: "Ha ha ha ha..."



Hati Waja: "Gay!"

16 comments:

momentinlife said...

hensem jgk xtinggal... adeh!~

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

Kriss Evo leh kwn ngan Step kat umah saya..
hahaha

Waja,
hg jgn dok mrajuk lak..
meh kta kawan brdua..
:p

Lazyf said...

mutur pun leh ckp kah?hahaha...

Anonymous said...

hahahaha!

ada jugak mamat camni dalam dunia..hihi~

izaryda yasin said...

kahkahkah...
adeh..
lwk siot...

gay!
xbleh blah btul..

bokbon said...

ceh..haha!

makwe joni said...

weh hati waja...
(ni ckp bisik2 ni..x bley ckp kuat2)

betul r..aku pun syak diorang tu mmg gay...ko jgn plk terjebak dgn hal-hal semacam tu..

Liliyuli said...

kriss evo tu saje je nak amek hati lu cakap lu hensem bagai..wahaha!

Siti Nur Aminah said...

ish..gile ilmu pe ko pakai smpi le ckp ngn motor

Anonymous said...

aiyo.. pe cite ni bro?
dh mkn ubat blm? haha..

pink_butterfly said...

gayy!

Kapten Luffy said...

aku harap kriss evo dapat jg diri daripada kerakusan ko

paiseh said...

bulih jadi sesat kalu gua caye lebih2 ni...

Anonymous said...

wah...sme2 puji plak..

StingRay said...

moment; benda kenyataan...mana buleh tak cakap...hahahaha

misz:step tu sapa? =) hati waja nak berkawan ngan awk..ahhaa

lazyf:dia macam belalang tempur suria perkasa hitam...buleh cakap melayu beb....bahasa parsi dia tak boleh cakap...haha

life: ada ada....sapa kata takdak..haha

iz:ala..buleh la blah...haha

bokbon: ha..tu nak cakap ngan moto jugak lah tu..hehe

citah:ko ni suka betul menda gay gay ni kan?..hahaa

lili: kenyataan tu beb..haha

wadefuk: ilmu hisab...hahaha..bukan hisap ok..hahha

lofiel: ubat-ubat ni untuk orang lemah je..hahaha

pink: ha ha...nak geng ngan hai waja eh?..haha

monkey: kami memang rakus di jalan raya...jumpa polis atau awek ja kami jadi sopan...=}

paiseh: aku bukan ayah pin..haha

asis: jgn jeles.. =}

hady said...

sah GAY!

hahahaha